• kvinnan03

hallon, internet?

www.hallon.se/vara-produkter/mobilt-bredband/kontantkort/stor

Jag undrar hur fungerar detta entligen? 

vad är mobilt bredband?
    kopplar man det med mobilen då?

Jag har ju telenors kontantkort, då man lite dosa som man sätter in usb

Är detta samma? fast billigare?

vet konstiga frågor men jag hänger inte med

vet knappt vad skype är för något?

• Svar på tråden hallon, internet?
  • kvinnan03
    frökenelisabeth skrev 2014-03-20 12:55:37 följande:

Svårt att säga. Du kan inte hänga på nätet hela dagarna med 3 gb, det är för lite. Någon timme per dag kanske? Beror ju på hur mycket du laddar ner, är det mest kolla mail och facebook så kräver det ju mindre data än om du streamar en film.

Hur snabbt det blir beror på hastigheten, som det inte står något om på hallons hemsida (står bara "högsta hastighet")
    tja men 149 kr är ju billigare än telenors 249 kr kontantkort som jag brukar ha
  • frökenelisabeth
    kvinnan03 skrev 2014-03-20 12:57:57 följande:
    tja men 149 kr är ju billigare än telenors 249 kr kontantkort som jag brukar ha

Absolut, men om du t ex får dubbelt så många gb för de 249 kronorna så är det ju dyrare per gb, om du förstår vad jag menar.
  • kvinnan03
    frökenelisabeth skrev 2014-03-20 13:06:10 följande:

Absolut, men om du t ex får dubbelt så många gb för de 249 kronorna så är det ju dyrare per gb, om du förstår vad jag menar.
    jo jag hänger med ska kolla upp det.
  • kvinnan03

nu hittade jag det jag brukar ha: telenors kontantkort 

249 kr Upp till 1 månad 10 GB

• Susanne 977

Du får bara sim-kortet från Hallon. sedan måste du själv ha en Dongel/router eller liknande.

tänk på att vissa man köper i affärer är operatörslåsta. Hallon använder Tre's nät så den måste vara olåst eller låst till Tre.
    Du måste ju inte köpa en router. Du kan köpa en dongel som du kopplar till datorn. Men bäst är ju en router så du kan dela ut mobila nätverket till flera enheter (datorn, mobiltelefonen osv)
    www.netonnet.se/art/dator/natverk/3g_4g_router

Du kan ju även teckna abonnemang hos tex Tre 20gb för 169kr i 24mån.
    www.tre.se/privat/erbjudanden/Fyndhornan/Fyndhornan/

• kvinnan03
    Susanne 977 skrev 2014-03-20 16:05:48 följande:

Du får bara sim-kortet från Hallon. sedan måste du själv ha en Dongel/router eller liknande.

tänk på att vissa man köper i affärer är operatörslåsta. Hallon använder Tre's nät så den måste vara olåst eller låst till Tre.
    Du måste ju inte köpa en router. Du kan köpa en dongel som du kopplar till datorn. Men bäst är ju en router så du kan dela ut mobila nätverket till flera enheter (datorn, mobiltelefonen osv)
    www.netonnet.se/art/dator/natverk/3g_4g_route...

Du kan ju även teckna abonnemang hos tex Tre 20gb för 169kr i 24mån.
    www.tre.se/privat/erbjudanden/Fyndhornan/Fynd.../

Okej

vilken av dem rekommenderar du??

jag kan inte teckna abonnemang då jag är sjukskriven och nollställd och har soc bidrag nu och vet inte hur det kommer bli sen.
  • kvinnan03

ingen som kan hjälpa mig räcker det med ett sådant modem?

• kvinnan03

om jag bara surfar, betalar räkningar med mera vilken hastighet ska man välja?

Svar på tråden hallon, internet?