• Chiquita07

Din graviditet skala 1-10

Hur lätt/svår var/är din graviditet du som varit gravid åtminstone 30 veckor? Jag är i v 29 och på en skala 1-10 där 1 är svår/jobbig o 10 är lätt/bra graviditet skulle jag säga att min graviditet är 10. Det finns liksom inget jobbigt med att vara gravid. Visst lite värk i ryggen osv men vad gör det? Det ger ju en bebis! :)

• Svar på tråden Din graviditet skala 1-10
  • Löparnörden

10:) Måde bra hela tiden. Lite illamående och yrsel runt v. 10 och extra trött på kvällarna men annars inga krämpor. Tränade 4 ggr per vecka hela graviditeten. Gick över tiden och var på gymet sista gången på bf +4, visst fick jag lite blickar då:)

• Erizajo

Första var typ 8, andra 7 och nu med tredje är jag väl nere på typ 5 :( men går in i v 34 i morgon så jag ser ljuset i tunneln :)

• Mawliiin

3... Är gravid i vecka 32, har mått illa sen i början, trötthet som inte blir bättre. Ont i ryggen och höften, är sjukskriven för att jag haft jätte mycket sammandragningar. Huvudvärk till och från, humörsvägningar så de heter duga och börjat samla vätska nu.. Händerna och fötterna börjar bli vääldigt svullna;(

Och haft en envis bebis som lägger sig på något sätt så man knappt känner av henne till och från, allt ser bra ut men hon lägger sig bakom moderkakan på något sätt, det har påverkat en psykiskt rätt mycket....

Annars så har de vart bra;)

• 2013

Första graviditeten var kanske en 3:a och andra en solklar 1.a. Jag hatar att vara gravid.

• FlitigaLis

2:a

Foglossning från helvete, Karpaltunnelsyndrom, depression som slutade på psykakuten, ständigt dåligt samvete för tvååringen som jag knappt orkade med.

Nu ligger jag på neo med min dotter som är född v 32+4 och undrar om det är mitt fel att hon föddes så för tidigt

• sanliii

9 :) Hade gett 10 om min ischiasnerv inte hamnade i kläm vecka 38-40. TUR var det att det gick över innan förlossningen. Var livrädd att inte kunna föda med nerven i kläm

• Pannski
    Mortisfru83 skrev 2014-03-20 00:16:29 följande:
    10 hela vägen fram till bf.. Nu bf+12 och jag pallar inte mer.. Ut unge!!
    Haha samma här!

10 fram till BF nu är jag plus 7 dagar och det är faktiskt ganska tufft mentalt.
  • LizzzI

3a tror jag. Min astma har förvärrats något extremt under graviditeten. :( kan inte gå upp för en trappa utan att behöva medicin, inte dammsuga hemma, med andra ord inte anstränga mig alls! Drömmer om att kunna gå korta promenader... Kan inte/får inte föda vanligt pga det, vilket jag verkligen ville!

Dessutom har jag nu fått högt blodtryck o huvudvärk i ca två veckor och BM pratar om havandeskapsförgiftning.

Men snart är det över är i v 37 idag! (Skönt att gnälla av sig lite!)

• hellokitty

10
    Förutom att jag saknar ridningen finns inget att klaga på. Har dessutom tre tidigare bra graviditeter bakom mig (inkl 10-mässiga förlossningar!) Liite foglossning, men det ingår ju liksom

• Ponyo

Första barnet en åtta-nia, mådde för det mesta rätt så bra. Nu i vecka 28 med andra barnet- en tvåa! Har varit sjuka i tre månader med dagisbaciller och jag har inte haft mer än en handfull dagar när jag mått bra. Var inte sjuk alls med första, och nu är jag bara sjuk. Och fick femte sjukan som påverkade fostret också mitt i eländet. Men hon mår bra nu. Nu vill jag också må bra.

• TeamCaz

Jag blir så avundsjuk o lite ledsen när jag ser så många som mått så bra. Alltså inte ledsen personligt men ah, ni förstår nog hur jag menar

Jag väntar mitt tredje barn o jag kan klart säga att hade jag vetat att jag skulle må sämre o sämre för varje graviditet så hade jag gjort abort, helt ärligt. Det är hemskt. En stor fet NOLLA (om jag får välja det). Minus 100 till o med.

Jag kan inte gå/stå/sitta/ligga/sova fören det krampar i höfterna eller att jag får blodtrycksfall. Jag hatar detta. Aldrig aldrig ALDRIG mer.

Jag Älskar Min Fina Familj
Svar på tråden Din graviditet skala 1-10