• ElsaA

Finns nån som har provat Liveons djururnor?

Min älskade hund gick bort förra veckan. Jag vill anordna en fin begravning åt honom. Finns det nån som har använt Bios urna från liveon.se ? Undrar bara om ni skulle rekommendera..

• Svar på tråden Finns nån som har provat Liveons djururnor?
  • Henrietta02

Jag har läst om dom urnorna och jag älskar verkligen ideen! Tycker det är en sån fin tanke att djur bli en del av naturen när dom har dött. Min mormor och morfar hade en hund. När han dog begravde morfar honom ute i skogen där dom ofta var ute på promenerade för att plocka svamp och bär. När jag läste om urnorna tänkte jag direkt på honom. Det hade varit ett perfekt sätt för mormors hund att begravas på. Han var alltid med ute i skogen och han älskade det verkligen. Så även om jag inte har använt urnan kan jag rekommendera den, jag kommer definitivt tänka mig att använda den nån gång  i framtiden.

• Robert03

Det verka vare en kul ide men att få ett frö som växer ur urnan och blir ett träd om några år.
    Men jag tycker att priset är väldigt högt för en urna som inte kostar så mycket och ett antal frö som även detta kostar en låg kostnad.
    Men som sagt det är en bra ide.
    jag tror även Nordiskark.com kan fixa fram en urna som är gjord av det materialet till en låga kostnad.
    Om inte dom har det så kan dom nog hjälpa dig att hitta ett billigare och lika bra alternativ.

Svar på tråden Finns nån som har provat Liveons djururnor?