• Aamanddal

gått ner fem kg gravid v 16

Hej jag börjar känna mig lite orolig. Vid inskrivningen i v 6 så vägde jag 76. Den första tiden så spydde jag mycket och har/är dålig på att äta för att jag inte har nån matlust alls. Men nu på senaste tiden har jag börjat äta mer och fler mål om dagen än bara ett, och ändå så fortsätter jag gå ner och nu väger jag 71.

Är det farligt???

• Svar på tråden gått ner fem kg gravid v 16
  • Momalicious

Nej det är inte farligt. Såvida du äter som du bör (alltså inte typ fastar) så är det lugnt, bebisen tar vad den behöver.

• Momalicious

Bör tillägga att jag inte är barnmorska men det var det min barnmorska sa till mig och det jag hört.

• Whitetrash86

Ingen fara, så länge du äter bra.

Jag gick från 55 till 49 i början av alla mina 5 graviditeter. För att sen enbart gå upp till 61kg. Och då var det bara bebis och inget annat. Dagen efter förlossningen var jag nere på 55-54kg igen.

• Aamanddal

Tack för era svar!! Visst, vissa dagar äter jag inget först på kvällen för att jag mår så dåligt. Men det är sällan det är så nu.

• Erizajo

Jag gick ner 10 kg under min första graviditet och det gick hur bra som helst

• Bonzan

Under båda graviditeterna med pojkarna tappade jag över 10 kg varje gång och det har gått bra ändå, bebisen är en parasit som tar det den behöver oavsett.. Eller hur jag ska förklara det

Svar på tråden gått ner fem kg gravid v 16