• Anonym (Du är hopplös)

Biomamman är en idiot!

Ja som titeln lyder. Jag förstår inte hur jag ska kunna samarbeta med den mest egoistiska, ologiska och elaka människa jag någonsin träffat. Hon har ett enormt kontrollbehov och narcissistiska tendenser där hon måste vara störst, bäst och vackrast och detta behov har lett till att hon startat en vårdnadstvist gällande "h*n" med full ambition och hur mycket jag än försökt att respektera och finna de fina sidorna hos denna människa så självsaboterar hon sin egen respekt genom att bete sig som en IDIOT! Så här står jag med hennes barn som knappt vågar ta med sig en leksak till mamma och ofta pratar om att han är rädd för att mamma blir arg ochundrar hur fan jag ska kunna samarbeta med denna människa i x antal år till. Hon ser inte vad hon gör med sitt stackars barn :/

Förslag?

• Svar på tråden Biomamman är en idiot!
  • Anonym (Sluta gnäll)
    Anonym (Du är hopplös) skrev 2014-04-09 11:50:24 följande:

Nej orkar inte bry mig hon får hellre tro hon är bäst. Rätt roande ^^

Sköter mitt liv på min kant istället :)
    Ja, men då så!

Du är inte heller beredd till nått samarbete så varför startade du ens den här tråden?
  • Anonym (Du är hopplös)

Jag behövde nog bara få säga det högt. Tro mig jag har försökt att samarbeta. Du behöver inte ta åt dig.... ;)

• Tyra22
    Anonym (Äh) skrev 2014-04-08 15:00:12 följande:
    Klart du hävdar att "biomamman" (alla dessa märkliga förkortningar!) är en "idiot". Hon finns ju där och påminner dig hela tiden om att din man har ett förflutet, att du inte är den första kvinnan i hans liv. Tror inte ett ögonblick att det är så illa som du påstår! Vad har leksaker med saken att göra? Varför lägger du dig alls i, det där är en sak mellan din man och hans ex. Du är bara en styvmor vars uppgift är att hålla dig i bakgrunden, allt du säger om "biomamman" kommer alltid färgas av svartsjuka för att hon hade din man före dig. Du har fått hennes rester helt enkelt. Surt, men något du får leva med. Fint att du först skriver "h*n" om barnet, bara för att senare skriva "han".

Jag kunde ha skrivit det själv. Precis. Get over it.
  • Tonårsmorsan

Jag kan bara hålla med många av de som redan svarat dig. Du måste lägga ner din svartsjuka mot biomamman och inse att barn har varannan vecka för att barnet ska ha fortsatt kontakt med sina bägge föräldrar dvs biomamma och biopappa. Styvmammor är tyvärr alltför snabba  med att försöka ta över mammarollen utan att kunna acceptera att barnet har redan en mamma. Du är inte förälder till detta barn. 

ps Jättebra skrivet "Anonym (Äh)"

Stå på dig, annars gör någon annan det.
  • Anonym (Jens)

DU behöver inte försöka samarbeta med mamman!

Det är INTE ditt barn.

Låt pojkens föräldrar ta hand om deras barn och backa själv!

Tröttsamt med pappors nya kvinnor som tror att dom är nåt i barnens liv!

• sötare

Om du inte orkar bry dig ts varför starta en tråd över huvudtaget då?  Men det är ju uppenbart att du bryr dig för annars skulle ju inte tråden funnits

• Anonym (1)

Har ni funderat på familjeterapi? Både du, mamman och pappan. Det är såklart alltid bäst för barnen om de vuxna kommer överens.

• WiJu

Jag vet hur jobbigt det är att stå bredvid och se de man älskar bahandlas dåligt. Både man och bonusbarn. Men det är tyvärr bäst att hålla sig undan och inte gå in i konflikt. Mamman tror säkert att det hon gör är det bästa för sitt barn. Hoppas det iaf. En del föräldrar vill bara jäklas med sitt ex och tänker kanske inte på hur barnen påverkas. Va en trygg vuxen. Se till att ni är dom som inte pratar illa om andra föräldern till barnen. Det vinner barnet på och även ni i längden förhoppningsvis. Pappan här har fått frågor av barnen om varför han aldrig pratar illa om mamman när hon gör det om honom. Hans svar är att det får stå för henne, men han kommer inte göra det. Tror jag barnen mår bra av. Så va där för barnet och låt föräldrarna sköta samarbetet. Du är säkert en viktig vuxen för barnet. Man brukar bli det som bonusförälder om man ger dom trygghet och kärlek.

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (Du är hopplös) skrev 2014-03-21 02:28:27 följande:

Pappans fru....

Men det är din man som ska ha samarbete med barnet mor inte du som styvförälder.
  • Anonym (Vera)

Det finns galna föräldrar. Då jag känner igen denna historien så vill jag bara ge rådet att se till att göra allt så att barnet inte  ska behöva bo med denna mamman.

• Anonym (Marijo)
    Anonym (Vera) skrev 2014-05-17 12:17:11 följande:
    Det finns galna föräldrar. Då jag känner igen denna historien så vill jag bara ge rådet att se till att göra allt så att barnet inte  ska behöva bo med denna mamman.

Hahaha.. Snacka om att projicera dig själv in i historien. Hur har du det med pappan till dina barn? Ditt fel?
  • Anonym (klk)

Jag har aldrig skrivit i en sån här tråd förut men nu blir jag vansinnig!

DET ÄR VÄL SJÄLVKLART ATT BIOMAMMAN OCH BONUSMAMMAN SKALL SAMMARBETA!!!!

Ni som hävdar att det endast är de biologiska föräldrarna som har något att säga till om, är ni galna?

Barnet vistas i båda hemmen och det skall fungera med alla vuxna. Kliv av era höga hästar och se på helheten kring barnet och plocka inte bara småbitar. Fattar ni hur otryggt och förvirrande det är för ett barn?

• Anonym (Jens)
    Anonym (klk) skrev 2014-05-18 16:52:21 följande:
    Jag har aldrig skrivit i en sån här tråd förut men nu blir jag vansinnig!

DET ÄR VÄL SJÄLVKLART ATT BIOMAMMAN OCH BONUSMAMMAN SKALL SAMMARBETA!!!!

Ni som hävdar att det endast är de biologiska föräldrarna som har något att säga till om, är ni galna?

Barnet vistas i båda hemmen och det skall fungera med alla vuxna. Kliv av era höga hästar och se på helheten kring barnet och plocka inte bara småbitar. Fattar ni hur otryggt och förvirrande det är för ett barn?
    Trams!!!

Styvmamman behöver aldrig samarbeta med mamman. Räcker med att hon är normalt artig/trevlig när dom ses, allt över det kan och SKA bioföräldrarna sköta själva.

Styvmamman är utbytbar vilken dag som helst, föräldrarna finns där för alltid för barnen! Den relationen är den VIKTIGA för barnen!
  • Anonym (klk)
    Anonym (Jens) skrev 2014-05-18 17:13:39 följande:
    Trams!!!

Styvmamman behöver aldrig samarbeta med mamman. Räcker med att hon är normalt artig/trevlig när dom ses, allt över det kan och SKA bioföräldrarna sköta själva.

Styvmamman är utbytbar vilken dag som helst, föräldrarna finns där för alltid för barnen! Den relationen är den VIKTIGA för barnen!
      TRAMS och skitsnack! alla relationer i ett barns liv är viktiga men det viktigaste är att föräldrarna visar barnet hur man skall uppföra sig och bete sig mot andra människor.

Att anse och behandla en annan vuxen i barnets liv som nonsens/luft/skit och utbytbar är så jäkla illa gjort av en förälder.

Taskig människosyn som förs vidare till barnet. Tänk dig för......

• Anonym (Jens)
    Anonym (klk) skrev 2014-05-18 17:22:38 följande:
      TRAMS och skitsnack! alla relationer i ett barns liv är viktiga men det viktigaste är att föräldrarna visar barnet hur man skall uppföra sig och bete sig mot andra människor.

Att anse och behandla en annan vuxen i barnets liv som nonsens/luft/skit och utbytbar är så jäkla illa gjort av en förälder.

Taskig människosyn som förs vidare till barnet. Tänk dig för......

Läsförståelse?

Man ska behandla andra personer VÄL skrev jag! Inget annat!

Men samarbete ska ske mellan föräldrar/vårdnadshavare. Allt annat är ett plus såklart, men inget måste för att relationen mellan styvförälder/barn/andra förälder ska fungera.

Styvföräldrar ÄR utbytbara, det är FAKTA!

Sen tror i alla fall jag själv när jag är i en relation att den ska hålla för resten av mitt liv. Trodde jag inte så, levde jag inte efter den tron, så skulle jag inte inleda en relation från början ens! Men samtidigt är jag realistisk och har haft FLERA relationer i mitt iv.
Svar på tråden Biomamman är en idiot!