• Vitrysk hockeyhjälte

Koka ägg?

Jag tycker om hårdkokta ägg. Det händer att jag köper ägg, kokar dem och sedan äter dem bara för att jag tycker att det är gott. Jag skulle dock vilja ta mitt äggkokande ett steg längre. Jag skulle liksom vilja koka äggen mer villkorslöst. Och grovt. Men jag vet inte riktigt hur jag gör. Bör jag kanske koka dem i garaget? Har det med bakgrundsmusik att göra? Droger?

Förstår ni vad jag menar? Någon som kan hjälpa mig i detta dilemma?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Svar på tråden Koka ägg?
  • faithfully

Pocherade ägg är ju ganska brutalt.

• Ellie

Det verkar som att du har själ till att koka ägg, men varför hitta på något som är avstyrigare än det normala? Du kan bli ansträngfierad. Har du någon gång konsumtionat äggen tillsammans med annan mat? Kanske det är grovt nog? Villkorslöst låter toppen. Villkorad mat är det värsta som finns.

• Selfish Geene

Jag vill ha mina ägg kokade i PRICK 8 minuter (vid 1 atmosfärs lufttryck)!

Det är det normala sättet att koka och äta ägg, du kränker mig med din råbarkade, primitiva syn på äggkokandets ädla konst :(

• Ascendere

Här får du ett påstående:
    På 8000 meters höjd är kokpunkten för vatten så låg att det inte räcker för att äggvitan ska koagulera, och det blir omöjligt att koka ägg.
    Så, iväg och prova om det stämmer! 
    Nu har du ett riktigt äggkokningsäventyr framför dig oavsett om jag hittar på eller inte.
    Om du använder internet för att kolla om det stämmer i teorin är du en fegis och ingen riktigt hard-core äggkokare, du måste resa till ett berg som är 8000m+.

• Anton Chigurh

Intressant. Jag skall be å få återkomma....

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2014-03-21 13:18:07 följande:
    Intressant. Jag skall be å få återkomma....
    Jo, nu har jag, tro det eller ej, tänkt till. Således, Ryssen, du skall koka dina ägg i en hjälm, kastruller är för mesiga toffelhjältar, ett ägg skall kokas i en hjälm som suttit på en riktig hjälte, från andra världskriget, en hjälte som överlevt kriget, en hjälte som tillhörde dom på den tiden absolut bästa soldaterna, nämligen tyskarna. Jo, faktum är att det var dom, generellt sett, bästa, mest effektiva, soldaterna, nu räknar jag inte SS, hitlerjugend och liknande pack, utan den sk reguljäre armén. Ett litet sidoskott här, men nog så viktigt.

Iaf, Ryssen, när du införskaffat en dylik pjäs, hjälmen alltså, så köper, eller stjäl, du 4 stycken gasbrännare, riktiga gasbrännare, inte några småskitar typ Clas Ohlson utan The Real Deal, och så riggar du upp så att du kan elda på under hjälmen med alla 4 brännare samtidigt. Sen.....ser du till att ha vatten i hjälmen innan du lägger i dina ägg, och skall det vara riktigt hardcore, och det skall det ju, så införskaffar du en musikanläggning på minimum 25000 (tjugofemtusen) watt och sätter upp i omedelbar närhet av din äggkokning, och under tiden du kokar dina ägg, så spelar du
    ">Asche Zu Asche
    , och du kan med synnerligen gott samvete sätta den låten på re-play både medans du kokar äggen, och när du äter dom. Äggen. Och volymen skall vara så högt det går utan att det skorrar i högtalarna.

25000 watt är inte så mycket i dag, en sån anläggning fixar du lätt, Ryssen, jag litar fullt ut på dig i det fallet.

Droger !!!  Ja, det är inget jag vill uppmuntra till, men låter var och en välja fritt här. Jag dömer ingen. Vill du sätta på grannfrun under tiden du kokar äggen funkar det också som en partyhöjare.

Såhär kokar inte jag mina ägg, men har för avsikt att göra det enligt ovanstående beskrivning. Inom nära framtid.

Kram //Anton
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anton Chigurh skrev 2014-03-21 14:15:55 följande:
    Jo, nu har jag, tro det eller ej, tänkt till. Således, Ryssen, du skall koka dina ägg i en hjälm, kastruller är för mesiga toffelhjältar, ett ägg skall kokas i en hjälm som suttit på en riktig hjälte, från andra världskriget, en hjälte som överlevt kriget, en hjälte som tillhörde dom på den tiden absolut bästa soldaterna, nämligen tyskarna. Jo, faktum är att det var dom, generellt sett, bästa, mest effektiva, soldaterna, nu räknar jag inte SS, hitlerjugend och liknande pack, utan den sk reguljäre armén. Ett litet sidoskott här, men nog så viktigt.

Iaf, Ryssen, när du införskaffat en dylik pjäs, hjälmen alltså, så köper, eller stjäl, du 4 stycken gasbrännare, riktiga gasbrännare, inte några småskitar typ Clas Ohlson utan The Real Deal, och så riggar du upp så att du kan elda på under hjälmen med alla 4 brännare samtidigt. Sen.....ser du till att ha vatten i hjälmen innan du lägger i dina ägg, och skall det vara riktigt hardcore, och det skall det ju, så införskaffar du en musikanläggning på minimum 25000 (tjugofemtusen) watt och sätter upp i omedelbar närhet av din äggkokning, och under tiden du kokar dina ägg, så spelar du
    ">Asche Zu Asche
    , och du kan med synnerligen gott samvete sätta den låten på re-play både medans du kokar äggen, och när du äter dom. Äggen. Och volymen skall vara så högt det går utan att det skorrar i högtalarna.

25000 watt är inte så mycket i dag, en sån anläggning fixar du lätt, Ryssen, jag litar fullt ut på dig i det fallet.

Droger !!!  Ja, det är inget jag vill uppmuntra till, men låter var och en välja fritt här. Jag dömer ingen. Vill du sätta på grannfrun under tiden du kokar äggen funkar det också som en partyhöjare.

Såhär kokar inte jag mina ägg, men har för avsikt att göra det enligt ovanstående beskrivning. Inom nära framtid.

Kram //Anton
    Hahaha! Bättre svar kunde jag inte ha önskat mig. Dock är det uppenbart att du aldrig sett min "grannfru".
  • Anton Chigurh
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-21 14:48:38 följande:
    Hahaha! Bättre svar kunde jag inte ha önskat mig. Dock är det uppenbart att du aldrig sett min "grannfru".
    Är du nöjd, Ryssen, så är jag nöjd. Det gläder mig att jag kunde vara dig behjälplig här.

Angående "grannfrun" som jag förmodar har bihang i skrevet, så kan du kanske ta grann-grannfrun i stället då. Bara ett tips, annars får du väl ta honom i röven, din närmaste granne. Eller nää, fan....glöm det, Ryssen, försök få med dig kassörskan från din lokala ICA butik, du kan alltid locka med en äggkokning hon aldrig varit med om tidigare. Hälsa från mig i så fall.

Det är ju för bövelen snart PÅSK å allt, jag tror hon följer med dig frivilligt, kassörskan. Jo, det borde funka, ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag att det faktiskt kommer fungera

Jag är bättre än jag vet !!!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anton Chigurh skrev 2014-03-21 15:00:01 följande:
    Är du nöjd, Ryssen, så är jag nöjd. Det gläder mig att jag kunde vara dig behjälplig här.

Angående "grannfrun" som jag förmodar har bihang i skrevet, så kan du kanske ta grann-grannfrun i stället då. Bara ett tips, annars får du väl ta honom i röven, din närmaste granne. Eller nää, fan....glöm det, Ryssen, försök få med dig kassörskan från din lokala ICA butik, du kan alltid locka med en äggkokning hon aldrig varit med om tidigare. Hälsa från mig i så fall.

Det är ju för bövelen snart PÅSK å allt, jag tror hon följer med dig frivilligt, kassörskan. Jo, det borde funka, ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag att det faktiskt kommer fungera. 

Jag är bättre än jag vet !!!
    Njä, en fru är hon nog, men jag skulle inte vilja titta efter ens om jag fick betalt.
  • Anton Chigurh
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-21 15:36:47 följande:
    Njä, en fru är hon nog, men jag skulle inte vilja titta efter ens om jag fick betalt.
    Aaaah....tänk droger här Ryssen, i kombo med en äggkoknig från helvete självt, du kommer se din grannfru som hon vore Miss Universum, och nu menar jag inte Miss Universum från 1952, nä, utan förra årets madonna. 

Problem är till för att lösas, och jag är en problemlösare av Guds Nåde, som du märker. All lycka till, framför allt med grannfrun.

Uppdatera gärna, Ryssen, hur....tillställningen förlöpte. Jag är seriöst nyfiken. Och jag är inte ensam om den nyfikenheten.
  • Rosebud

Mnjae.. du är inte riktigt med i tiden. Numera finns det ju mikrovågsugnar och sådana
    är förträffliga att köra äggen i . Man stoppar in hela tolvpacket och kör på max. effekt.
    Tiden ger sig självt- när pappkartongen ryker är äggen färdiga.

Ett annat alternativ jag ofrivilligt testat är att koka äggen i två timmar. Jag glömde dem 
    på spisen och var ute i några ärenden. När jag kom hem var det pyttelite vatten kvar i
    kastrullen och äggen var gröna. Hade de fått hålla på lite till hade säkert innehållet
    förvandlats till gas så att jag fått hämta stegen och plocka ner dem från taket där de 
    svävat.

• Anton Chigurh
    Rosebud skrev 2014-03-21 16:14:49 följande:
    Mnjae.. du är inte riktigt med i tiden. Numera finns det ju mikrovågsugnar och sådana
    är förträffliga att köra äggen i . Man stoppar in hela tolvpacket och kör på max. effekt.
    Tiden ger sig självt- när pappkartongen ryker är äggen färdiga.

Ett annat alternativ jag ofrivilligt testat är att koka äggen i två timmar. Jag glömde dem 
    på spisen och var ute i några ärenden. När jag kom hem var det pyttelite vatten kvar i
    kastrullen och äggen var gröna. Hade de fått hålla på lite till hade säkert innehållet
    förvandlats till gas så att jag fått hämta stegen och plocka ner dem från taket där de 
    svävat.
    Min variant är mer....estetisk tilltalande. Speciellt parametern som gäller Ryssens grannfru, den är jag väldigt nöjd med. Och det kommer Ryssen också vara. Så småningom. Det är jag helt övertygad om.
Svar på tråden Koka ägg?