• joan01

vart ska man vända sej om inte psykiatrimottagningen vill hjälpa till ?

Har en vän som mår väldigt dåligt psykiskt samtidigt tror denne vän att hon har adhd , hon har kontaktat psykiatrin då hon börjat få självmordstankar men inte fått nån hjälp :( problemet är att dom tror hon missbrukar tabletter men så är inte fallet utan att hon av en annan vän fått prova några av dennes adhd:s tabletter för ett tag sedan så dom krävde att hon skulle gå på beroendemottagningen i tre månader innan dom kunde hjälpa henne , ska de verkligen behöva vara så svårt att få hjälp ? vad kan jag göra för att hjälpa till ? ska man gå och oroa sej att hon hinner göra något dumt ? själv säjer hon att hon inte orkar mer å skiter i allt nu när hon inte får hjälp , bättre ta till alkohol som dövar för stunden ? tycker man ska ta sånt på allvar inte undra på så många går under när de ska vara så problematiskt att få riktig hjälp vad ska jag göra

• Svar på tråden vart ska man vända sej om inte psykiatrimottagningen vill hjälpa till ?
  • Ful Anka

Nu finns det säkert en anledning till att hon blivit hänvisad till beroendemottagningen för behandling. Det dom kollar där är blodvärdena som skvallrar om man har något missbruk som man behöver avgiftas för. De på psykriatrin har säkert direkt kunnat avgöra om hon har något missbruksproblem. Lite lättare för dom att se det med blotta ögat än för gemene man, om jag säger så.Tänk på att de här människorna inom olika behandlingsavdelningarna verkligen vill hjälpa till och kan skilja på en fågel från en fisk. På beroendemot kan man få hjälp av världsklass, vilket jag själv fått erfara men, då krävs det att man går med på en avgiftning.

Svar på tråden vart ska man vända sej om inte psykiatrimottagningen vill hjälpa till ?