• spöke

Förra årets namnraketer - vilket flicknamn gillar du bäst?

De här tio flicknamnen* ökade mest under förra året. Vilket namn tycker du bäst om? Kommentera gärna.

Hilma
    Ellinor
    Sally
    Novalie
    Sigrid
    Cornelia
    Iris
    Hedda
    Liv
    Greta

(*endast tilltalsnamn)

Spöke  TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-21 11:05
    Pojknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m72816472.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förra årets namnraketer - vilket flicknamn gillar du bäst?
  • Natulcien

Jag röstade för Sigrid eftersom det är finast av dem. Men jag gillar även Hilma, Hedda och Liv skarpt.
    Ellinor, Greta, Cornelia och Iris är också okej. Men Sally och Novalie tycker jag hemska.

• Tisse

Har blivit helt förälskad i namnet Sigrid... Ska ju inte ha fler barn så får bli en liten Sigrid-valp

• tjej87

Men åh, klickade fel! Räkna bort en röst på Sigrid och lägg till en på Iris :)

• annieh

Jag gillar Iris bäst. Har aldrig tänkt på namnet Hilma men det var väldigt fint!

• Sthlmtjej24

Alla utom Sally, Ellinor och Novalie är fina.

Röstade på Sigrid eftersom det är ett så kraftfullt namn som jag tror att nästa dotter får bära om hon verkar vara av sådant virke. (och om det blir nån alls)

Hedda får mig att tänka på Gabler och jag är helt tokig i Ibsen, men det känns lite taskigt att uppkalla en dotter efter ett så vansinnigt fruntimmer. Även Iris är bra ruter i tycker jag.

• gogunonnonaror

Sally, Iris och Greta tycker jag mest om, men skulle nog inte döpa en framtida dotter till något av dem ändå

• Cilla93

Sigrid. Men Hedda och Greta är rätt fina de också. 

Svar på tråden Förra årets namnraketer - vilket flicknamn gillar du bäst?