• Cazza

två små barn och nu gravid med tvillingar!! hjälp!

Chockartad upplevelse när vi fick veta detta igår k v 12.
    Vi har sedan tidigare två tjejer som fyller 5 år o 3 år i sommar. Tvillingar kommer i september!! Vi bor i ett rätt litet radhus m tre sovrum. Vi har inte ngn släkt här i stan.

Ska vi behålla? Orkar man? Tips o råd?

• Svar på tråden två små barn och nu gravid med tvillingar!! hjälp!
  • Cazza

Ja det är klart vi ska behålla våra barn! Så känns det idag . Nästa vecka gör vi kub och om allt ser bra ut då så får det väl lösa sig!

• lovea01
    Cazza skrev 2014-03-22 08:21:23 följande:
    Ja det är klart vi ska behålla våra barn! Så känns det idag . Nästa vecka gör vi kub och om allt ser bra ut då så får det väl lösa sig!

• sweet365

Vad skönt det känns bättre idag :) förstår det måste komma som en chock, helst när en vet hur mycket jobb EN bebis är, men jag har vänner med tvillingar och tror det är lätt på andra sätt iom att de alltid har varandra. Och när de väl är i er famn kommer ni inte fatta ni ens tvekade! Lycka till! Ni kommer få det underbart.

• PrinsessanLeia

Om dina barn är så pass stora tror jag ni klarar det utan problem. Vad gäller boende får barnen dela rum helt enkelt, det är långr ifrån alla barn som har eget rum, alt kan ni vuxna sova i vardagsrummet.

• Cazza

Nej men det blir ju ett helt annat liv än vi sett framför oss! Och jAg önskar fortfarande att det bara varit en. Jag är rätt bekväm av mig och tycker det är skönt att våra barn blivit större.... Men vi får ta det som det kommer! Det ordnar sig.

• GillaLäget

Mina tvillingpojkar är 11 veckor idag och deras storasyster är 2 år och 3 månader. Hon är trotsig som få och när jag är ensam är det verkligen ett svettigt jobb tidvis, men jag måste säga att jag hade väntat mej mkt mera jobb än det hittills varit! 

• tilj75

Mina killar var ett och två år när tvillingarna kom. Det var jobbigt men det går.

• isolande

Har en kollega som är 38, hon hade en storasyster och två tvillingpar när hon var 33. Dessutom en framgångsrik karriär Glad. Allt går! Grattis till graviditeten!

• LeLove

Mina var 5,5 & 2,5 när vi fick tvillingar - gått hur bra som helst! Det som var allra jobbigast när dom föddes prematurt i v30 (dom mår hur bra som helst idag och har inga men alls) var just att vi fick bo på neo, visst det löste sig och det var 1mån det handlade om men just då kändes den månaden väldigt lång. Lycka till!

• kaffetunnan

Jag har tvillingar på 10 månader och kan tänka mig bli gravid igen ...med tvillingar. Det är helt underbart. Mycket lättare än vad folk säger. Tro inte på all negativitet du hör om just tvillingar.

Så jag säger stort grattis till dig/er.

• Yllom

Hur har det gått?

Jag fick tvillingar efter tre barn, äldsta tio, de mellersta 5,6 och det gick finfint, nu är tvillingarna 15 år.

Jättenyfiken hur det gått för dig? De borde ju fötts nu om du valde att behålla?! Tvillingar är fantastiska.

• Cazza

Jag är så fruktsnsvärt ledsen för att vi inte fick våra tvillingpojkar. De drabbades av tvillingtransfusionssyndrom, komplicerad graviditet.. Föddes v 29 och min ena pojke dog efter två dagar.

Jag förstår inte hur jag kunde tänka såhär förut.. Finns inget inget inget jag mer vill än att ha dem båda här.

• Kravmärkt
    Cazza skrev 2014-10-23 17:35:16 följande:

Jag är så fruktsnsvärt ledsen för att vi inte fick våra tvillingpojkar. De drabbades av tvillingtransfusionssyndrom, komplicerad graviditet.. Föddes v 29 och min ena pojke dog efter två dagar.

Jag förstår inte hur jag kunde tänka såhär förut.. Finns inget inget inget jag mer vill än att ha dem båda här.

Så fruktansvärt tragiskt Beklagar din stora förlust. Hoppas tvillingbror mår ok trots omständigheterna. Stor kram
  • Cazza

Ja bror mår jättebra, bf + 14 idag ( eller 3 mån). Men vi saknar lillebror så vi går sönder men försöker anpassa oss till att bara ha en här hos oss.

Svar på tråden två små barn och nu gravid med tvillingar!! hjälp!