• Boosse

Frågor om Oba-området (Alanya)

Vi har kikat på lägenhetshotellet Green Garden. Har fått den uppfattningen om att det är toppen för barnfamiljer.

Vi undrar hur Oba-området är. Finns det gott om restauranger i centrum/utanför hotellet? Hur är stranden? Har läst att det tar ca 10m minuter in till Alanya med buss, stämmer detta?

Vore tacksam för svar. Även för annat ni kan berätta om hotellet och området. Tack!

• Svar på tråden Frågor om Oba-området (Alanya)
  • belliz82
    Boosse skrev 2014-03-21 19:28:37 följande:

Vi har kikat på lägenhetshotellet Green Garden. Har fått den uppfattningen om att det är toppen för barnfamiljer.

Vi undrar hur Oba-området är. Finns det gott om restauranger i centrum/utanför hotellet? Hur är stranden? Har läst att det tar ca 10m minuter in till Alanya med buss, stämmer detta?

Vore tacksam för svar. Även för annat ni kan berätta om hotellet och området. Tack!

Vi har varit där tre år i rad nu och vi fullkomligt älskar det stranden e lite sioså men allt annat väger upp. Resturangerna e många o hur mysiga som helst.

Hör gärna av er igen om ni undrar nått mer
  • Boosse
    belliz82 skrev 2014-03-21 22:17:33 följande:
    Vi har varit där tre år i rad nu och vi fullkomligt älskar det stranden e lite sioså men allt annat väger upp. Resturangerna e många o hur mysiga som helst.
    Hör gärna av er igen om ni undrar nått mer ?Tack för ditt svar!

Tack så mycket för det svar!

Vad är det ni inte gillar med stranden? Just strandläget är ju det som är ett extra plus...

Vi har tänkt att stanna i 14 dagar. Har tänkt att åka in till Alanya några någon/några gånger i veckan men annars bara ta det lugnt med våra barn på hotellet och området runt. Finns det tillräckligt många ställen att äta på tror du? :) Kan man promenera längst med stranden och hitta små sttällen att ta en matbit?

Hur lång tid tar det att åka in till Alanya, finns det bra med förbindelser? Kommer säkert på något mer :)

• belliz82

Det tar 10min o åka från oba till Alanya men det finns jätte mkt fina resturanger i oba och shopping ställen! Minus med stranden va att den va väldigt stenig men annars fin.

Ni kommer få det helt underbart med barnen där jag lovar, du kan väll skriva här om vad ni tyckte

• Boosse
    belliz82 skrev 2014-04-01 17:14:48 följande:
    Det tar 10min o åka från oba till Alanya men det finns jätte mkt fina resturanger i oba och shopping ställen! Minus med stranden va att den va väldigt stenig men annars fin.
    Ni kommer få det helt underbart med barnen där jag lovar, du kan väll skriva här om vad ni tyckte
    Tack! Blir resan av så åker vi 2 veckor i september så det ä'r ett tag men jag ska skriva här vad vi tyckte :)
Svar på tråden Frågor om Oba-området (Alanya)