• Emelii

Kände ni fosterrörelser v 18 :)?

Hej alla! :) jag har i 5-6 dagar (alltså sedan v 17) känt rörelser i magen ! Och kan nästan till 98% säga att det är lillfisen :) det fladdrar till ibland men känns mest om jag är helt stilla och det bästa är att när jag ligger/sitter så brukar jag sätta handen på magen och buffa lite försiktigt , sen håller jag still en stund , och ibland få jag svar tillbaka , och då känner jag både inuti och på utsidan med handen :) känns som att det rullar runt där inne i några sekunder och ibland som en minispark

:) jag är förstföderska , så tänkte bara fråga er , om det jag beskriver låter bekant för er ? och om ni med tro det är bebben ? :) annars har jag nog väldigt lustiga fisar som passerar tvärs över livmodern och som sedan inte kommer ut xD

• Svar på tråden Kände ni fosterrörelser v 18 :)?
  • Lindsey Egot the only one

Ja det är fullt möjligt. Mellan v 16-20 brukar de flesta känna de första rörelserna. Vissa kan känna dom ännu tidigare. Och vissa senare men det betor på att de har moderkakan i framvägg

• Baktakt

Alldeles säkert! Jag kände redan i v. 15-16, men vissa känner inte förrän i slutet av andra trimestern.

• så mycket bättre

Absolut går det! Jag har känt mina två första barn sen 12+, den jag har i magen nu sen 11+4. Min man har känt utifrån i v 17+ med de två första, 16+ denna gång :)

• Emelii

Okej! Tack alla :D det är då underbart vad kvinnokroppen kan :p Va på ultraljud v 14 (inte pga blödning utan bara för jag va en nojjig förstföderska;) och allt såg ju såklart kanon ut :D nu väntas bara rutinultraljudet på måndag! Så himla spänd på vem som ligger i magen :D

• miikaela0911

jag är i v 18 och känner jätte tydliga sparkar, och även när bebis hickar :) känner sparkarna utanpå magen ibland :)

• Limalie

Japp jag började känna bebisen i slutet av v 16. Sedan dess känner jag varje dag och sedan 3 veckor tillbaka känner jag med handen med. Mannen kände för första gången för ett par dagar sedan. Är i v 21.

• lovea01

Låter som bebisen :) Första så kände jag väl på riktigt runt v 18 -20 men trean kände jag lätt fladder i v 13-14 ca. Och då visste jag ju att det va bebisen och inte magen som spelade ett spratt hehe

• Emilya

Jag är förstföderska , gravid v18 (17+2) och har äntligen börjat känt lite smått i magen men vet dock inte om de är bebis eller magen som spelar spratt, men fladder är det och "små små knuffar" men kan dock inte skilja på om det är bebis eller magen som spelar spratt ;)

• F1990

Mitt andra barn och jag känner massor! Sambon och dottern har också känt utifrån

Svar på tråden Kände ni fosterrörelser v 18 :)?