HSP henoch shönleins purpura
Hej!
För tre veckor sedan fick vår son diagnosen HSP. Han fick först prickar på armar och ben. Virusprickar sa läkaren på vårdcentralen. Det skulle bli bättre om en vecka. En vecka gick och vi kom tillbaka till vårdcentralen och samma läkare som tidigare. Sonen var ännu mer prickig på armar och ben. Fick en akutremiss till barnmottagningen på skas. Där fick vi diagnosen HSP. Diverse prover togs och allt såg bra ut enligt läkaren. En vecka senare svullnade sonens fötter och handleder upp. Han kunde inte/ville inte gå. In igen med honom. Alvedon mot smärtan, inget mer.
Har nu varit hemma från jobbet med honom i tre veckor. Prickarna på armarna och benen börjar blekna, men fortfarande finns det röda prickar/utslag kvar. Han har feber till och från (har varit feberfri i 3 dagar nu). Vet ni när han kan få gå tillbaka till dagis?? Får inga raka svar av läkaren på barnmottagningen.
Har en arbetsgivare som tjatar dag och natt om att jag måste komma tillbaka. Det tär på mitt psyke att arbetsgivaren inte kan förstå att ens barn är det viktigaste man har. Hon tycker att jag ska köra runt vår 2 åring till diverse släktingar för att kunna jobba.
Jag vill ju gärna jobba, men min son går först för mig!!
// Johanna