• Madick

Mammakläder för stor rumpa o ben

Mammakläder på de vanliga klädkedjorna är gjorda för 180 cm modellsmala, inte för knappt 160 cm tjockisar.

Nån som har tips på lämpliga ställen/klädmärken som har mammabyxor som passar mig som har stor rumpa och kraftiga lår. Längden går ju alltid att lösa.

• Svar på tråden Mammakläder för stor rumpa o ben
  • elyse

Själv har jag undvikit byxor och bara burit kjol i säkert ett halvår (Är i v 39). Det finns ju massor av bra stretchkjolar (50 kr styck på H&M:s basavdelning, t.ex.) och gravid-strumpbyxor. ::Tips::

• Madick

Jag har haft kjolar de andra graviditeterna men skulle gärna ha byxor på mitt nuvarande jobb då jag är ömycket ute i stall och bland hästfolk och det känns väldigt malplacerat med kjol

• Knocked up

Tajts med nån länge tunika/linne/tröja över?
    Jag är ingen smalis och jag använde kläder från hm's mamma avdelning.

• elyse
    Madick skrev 2014-03-22 12:35:42 följande:
    Jag har haft kjolar de andra graviditeterna men skulle gärna ha byxor på mitt nuvarande jobb då jag är ömycket ute i stall och bland hästfolk och det känns väldigt malplacerat med kjol
    Ah... Det finns inte på Plus-avdelningarna, då?
  • Mizzlundell

Jag beställde byxor nu från bonprix både leggins och jeans och är jätte nöjd

• Madick

Ah, bonprix har jag inte kikat hos än. Jag har snygga överdelar så kanske leggings funkar, det är ju ändå vår och sommar.

Svar på tråden Mammakläder för stor rumpa o ben