• jane89

    Är det något "fel" på mig?

    Slutade med piller i september förra året, har sen dess inte fått äl eller "mens". Har däremot fått en liten stänkblödning 2 månader efter pillerstopp. Varit hos gyn för utredning, allt såg normalt ut och alla blodprover var normala. Men varför fungerar inte kroppen? Är det något "fel" på mig som inte syns på prover och undersökning? Någon med liknande erfarenheter? Hur lång tid tog det innan er kropp återställde sig?

    Jag är inte stressad/orolig. Känner mig inte orolig över att kroppen inte kommit igång heller utan undrar mest. Tänker inte ens på detta dagligen. Känner mig rätt lycklig över livet faktiskt och njuter av att göra saker tillsammans med fästmannen utan barn, samtidigt som jag ser fram emot att skaffa familj när det nu sker. Så tror inte att "den intensiva barnlängtan" sätter käppar i hjulet heller eftersom jag är ganska nöjd med livet just nu.

    Jag är normalviktig, jag röker/snusar inte, dricker inte alkohol ofta (typ 10 glas vin per år), jag motionerar ganska regelbundet och äter rätt hälsosam mat. Undviker tillsatser osv och köper aldrig typ mcdonalds och pizza m.m. Jag är 25 år.

    Några teorier?

  • Svar på tråden Är det något "fel" på mig?
  • Marian03

    Hej! Har sett att vissa tar något som heter pergotime för att få igång ÄL iaf? Och jag tror kanske att man kan prata om något som heter primolut noir, något jag skulle ta för att slippa mens under en utlandsresa men som Även skulle kunna funka på andra håller har jag hört. Kolla med gyn :)

  • jane89
    Marian03 skrev 2014-03-30 00:04:25 följande:

    Hej! Har sett att vissa tar något som heter pergotime för att få igång ÄL iaf? Och jag tror kanske att man kan prata om något som heter primolut noir, något jag skulle ta för att slippa mens under en utlandsresa men som Även skulle kunna funka på andra håller har jag hört. Kolla med gyn :)


    tack för ditt svar! Ursäkta för sent svar från mig. Men jag är nu gravid på egen väg och håller tummar och tår för att det ska gå vägen :)
Svar på tråden Är det något "fel" på mig?