Anonym (Också) skrev 2014-03-22 20:02:11 följande:
Ge inte upp, chansen finns alltid att snubbla över en likasinnad. Jag trodde heller inte att jag skulle hitta någon som kunde acceptera att sex var längst ner på min intresselista men helt plötsligt sprang jag på rätt kille.Jag vet inte om det finns någon dejtingsajt för asexuella men annars kanske man borde starta en? Homo-och bisexuella har vågat ta plats sista åren känns som att det är dags för asexuella också.
Min första pojkvän var asexuell också, men känslorna kom liksom aldrig.
Alla relationer jag har haft har börjat på ett och samma sätt:
1. någon uttrycker att de har känslor för mig, de har alla varit vänner med mig och jag har gillar dem som vänner
2. jag blir fascinerad, tänker "jag tycker ju om den här människan också, det kanske kan bli något!"
3. vi blir tillsammans och efter några månader, då det där naiva hoppet har lagt sig och verkligheten ger mig ett slag i nyllet, så inser jag att jag aldrig var kär till att börja med.
Jag har haft kärlekskänslor två gånger i mitt liv, och då för främlingar som jag iakttog från avstånd. Det var väl estetisk attraktion (jag föll för hur de såg ut). Jag tog kontakt med den ena, den andra försvann ur mitt liv lite för fort.
Den jag tog kontakt med var inte alls som jag hade tänkt mig, alla känslor försvann. Det var som om jag hade byggt upp en bild av hur en perfekt person bör vara, hans utseende + den personligheten. Det stämde liksom inte...
Kan hända att jag är riktigt jäkla petig, men jag blir liksom inte kär om det inte stämmer på pricken. Jag tror sannolikheten för att jag ska hitta någon är väldigt väldigt låg.