• ViktorB

Oskuld och asexuell, är jag ensam?

Hallå, jag är 24 år och undrar, är det bara jag som har absolut noll intresse för sex? Har inte ens haft det med mig själv på bra länge nu, det känns skönt efter att ha hållit på i 10 år kan jag lova! :D

Skälet till att jag aldrig vill ha sex är för att jag inte är så överdrivet förtjust i närhet.

• Svar på tråden Oskuld och asexuell, är jag ensam?
  • Anonym (Också)

Nej, du är inte ensam. Nu är jag i och för sig inte oskuld utan har provat på sex och kommit fram till att det inte riktigt är min grej. Definierar mig också som asexuell även om jag kan känna lust enstaka gånger. 

• Anonym (Sun)

Jag är asexuell och oskuld (har provat några gånger utan att det gick). 21 år gammal, tjej, har aldrig haft något intresse för sex mer än i mellanstadiet då alla skojade om det.

Jag har provat på relationer men det fungerar inte sådär bra, misstänker att jag är en naiv aromantisk människa. En naiv aromantisk människa som tror att "det finns nog någon för mig". 

Kommer nog att förbli singel framöver dock, jag har insett att det nog aldrig skulle gå för en sån som jag :)

• Anonym (Också)
    Anonym (Sun) skrev 2014-03-22 19:47:12 följande:
    Jag är asexuell och oskuld (har provat några gånger utan att det gick). 21 år gammal, tjej, har aldrig haft något intresse för sex mer än i mellanstadiet då alla skojade om det.

Jag har provat på relationer men det fungerar inte sådär bra, misstänker att jag är en naiv aromantisk människa. En naiv aromantisk människa som tror att "det finns nog någon för mig". 

Kommer nog att förbli singel framöver dock, jag har insett att det nog aldrig skulle gå för en sån som jag :)
    Ge inte upp, chansen finns alltid att snubbla över en likasinnad. Jag trodde heller inte att jag skulle hitta någon som kunde acceptera att sex var längst ner på min intresselista men helt plötsligt sprang jag på rätt kille.Jag vet inte om det finns någon dejtingsajt för asexuella men annars kanske man borde starta en? Homo-och bisexuella har vågat ta plats sista åren känns som att det är dags för asexuella också.
  • Anonym (Sun)
    Anonym (Också) skrev 2014-03-22 20:02:11 följande:
    Ge inte upp, chansen finns alltid att snubbla över en likasinnad. Jag trodde heller inte att jag skulle hitta någon som kunde acceptera att sex var längst ner på min intresselista men helt plötsligt sprang jag på rätt kille.Jag vet inte om det finns någon dejtingsajt för asexuella men annars kanske man borde starta en? Homo-och bisexuella har vågat ta plats sista åren känns som att det är dags för asexuella också.
    Min första pojkvän var asexuell också, men känslorna kom liksom aldrig.

Alla relationer jag har haft har börjat på ett och samma sätt:
    1. någon uttrycker att de har känslor för mig, de har alla varit vänner med mig och jag har gillar dem som vänner
    2. jag blir fascinerad, tänker "jag tycker ju om den här människan också, det kanske kan bli något!"
    3. vi blir tillsammans och efter några månader, då det där naiva hoppet har lagt sig och verkligheten ger mig ett slag i nyllet, så inser jag att jag aldrig var kär till att börja med.

Jag har haft kärlekskänslor två gånger i mitt liv, och då för främlingar som jag iakttog från avstånd. Det var väl estetisk attraktion (jag föll för hur de såg ut). Jag tog kontakt med den ena, den andra försvann ur mitt liv lite för fort.
    Den jag tog kontakt med var inte alls som jag hade tänkt mig, alla känslor försvann. Det var som om jag hade byggt upp en bild av hur en perfekt person bör vara, hans utseende + den personligheten. Det stämde liksom inte...

Kan hända att jag är riktigt jäkla petig, men jag blir liksom inte kär om det inte stämmer på pricken. Jag tror sannolikheten för att jag ska hitta någon är väldigt väldigt låg.
  • Anonym (Också)
    Anonym (Sun) skrev 2014-03-22 20:12:46 följande:
    Min första pojkvän var asexuell också, men känslorna kom liksom aldrig.

Alla relationer jag har haft har börjat på ett och samma sätt:
    1. någon uttrycker att de har känslor för mig, de har alla varit vänner med mig och jag har gillar dem som vänner
    2. jag blir fascinerad, tänker "jag tycker ju om den här människan också, det kanske kan bli något!"
    3. vi blir tillsammans och efter några månader, då det där naiva hoppet har lagt sig och verkligheten ger mig ett slag i nyllet, så inser jag att jag aldrig var kär till att börja med.

Jag har haft kärlekskänslor två gånger i mitt liv, och då för främlingar som jag iakttog från avstånd. Det var väl estetisk attraktion (jag föll för hur de såg ut). Jag tog kontakt med den ena, den andra försvann ur mitt liv lite för fort.
    Den jag tog kontakt med var inte alls som jag hade tänkt mig, alla känslor försvann. Det var som om jag hade byggt upp en bild av hur en perfekt person bör vara, hans utseende + den personligheten. Det stämde liksom inte...

Kan hända att jag är riktigt jäkla petig, men jag blir liksom inte kär om det inte stämmer på pricken. Jag tror sannolikheten för att jag ska hitta någon är väldigt väldigt låg.
    Det är inte konstigt att du tvivlar och känner dig besviken efter att ha gått på flera nitar. Å andra sidan är du ung och har gott om tid att hitta någon. Man får vara petig i kärlek. Det handlar ändå om någon man ska dela rätt mycket av sin vardag med. Det är kanske inte till någon tröst men jag hade höga krav och dessutom annorlunda intressen utöver min läggning och fick ändå tag i den rätte så jag vill gärna tro att det kan hända dig och andra också. Njut av singellivet och läk dina sår först så är du mer redo när du träffar någon du tycker är speciell.
  • Anonym (Sun)
    Anonym (Också) skrev 2014-03-22 21:10:59 följande:
    Det är inte konstigt att du tvivlar och känner dig besviken efter att ha gått på flera nitar. Å andra sidan är du ung och har gott om tid att hitta någon. Man får vara petig i kärlek. Det handlar ändå om någon man ska dela rätt mycket av sin vardag med. Det är kanske inte till någon tröst men jag hade höga krav och dessutom annorlunda intressen utöver min läggning och fick ändå tag i den rätte så jag vill gärna tro att det kan hända dig och andra också. Njut av singellivet och läk dina sår först så är du mer redo när du träffar någon du tycker är speciell.
    Jag trivs bra som singel och känner inte att jag har några emotionella sår alls, men tack :) Jag vet inte vad som händer i framtiden, men jag tror fortfarande inte att jag kommer att hitta någon som passar mig.
  • isjajidsiai

Hej

Jag är runt 30 år gammal och är asexuell men dock inte oskuld.

Oroa dg inte, runt 1% av befolkningen är asexuell så du är verkligen inte ensam.

Stay strong!

• Pixiduzt

Jag är en tjej på 24 år, som aldrig varit särskilt sugen på att ha sex, jag är inte oskuld, men har aldrig känt att jag behöver ha sex för att må bra, om man säger det så. Jag kom just ur ett förhållande med en kille som är yngre än mig, i början hade vi sex hela tiden, och ja, jag tyckte att han var skön, en orsak att vi stannade tillsammans i två år, men jag tycker inte om penetrering. det är ingenting jag någonsin känt att jag blir upphetsad av. inte med någon partner jag haft sex med. men mitt första långvariga förhållande slutade just för att jag "tappade" sexlusten, eller, jag gav honom, han gav mig, men jag blev alltid "avkåtad" när han ville komma in. I början var jag otroligt förälskad i min Pojkvän, men vi bråkade mycket mot slutet, så under de två åren vi var tillsammans, hade vi inget sex under sista året, mer än oralsex. det tärde på honom som är "normal/väldigt sexuell" och vi bråkade hela tiden. men faktum är att i detta förhållandet insåg jag mer och mer att jag är demi-sexuell, inte asexuell, för jag blir upphetsad och tycker om att tillfredsställa, men det skall vara med rätt person. 

Faktum jag kan säga är att det är olika för person till person, men det är absolut ingenting som behöver botas...

Jag har själv kommit underfund med att jag är Demi-sexuell med Bisexuella tendenser. en ganska knäpp "diagnos" men det är sådan jag är, jag har inte behovet av att ha sex konstant som en annan ungdom, jag är inte heller begränsad till att vara attraherad av män eller kvinnor, utan kort kan man väl säga att jag vet när jag träffar den rätta, oavsett kön, och då är "alla andra" däremellan inte så viktiga. och därför är mitt behov av sexuell tillfredsställning inte så hög, utan näst intill obefintlig då jag faktiskt redan känner mig tillfredsställd och nöjd som det är.

Svar på tråden Oskuld och asexuell, är jag ensam?