Får du snabbare hjälp på akuten om du kommer med ambulans?
Om du kommer med ambulans in till akuten, får du snabbare hjälp då? Träffa doktorn snabbare än den som kommer med samma åkomma utan ambulans?
Om du kommer med ambulans in till akuten, får du snabbare hjälp då? Träffa doktorn snabbare än den som kommer med samma åkomma utan ambulans?
Jag fattar inte riktigt frågan. Tar jag ambulansen in för att jag har typ skoskav så ska jag givetvis fortfarande ha lägsta prioritet på akuten. Men har jag lyckats lura i 112 och ambulanspersonalen att jag är i behov av akut hjälp så är väl sannolikheten stor att jag lyckas lura i personalen på akuten samma sak.
Ja har man goda skäl så ja då ringer man ambulans. Men vissa ringer ambulans för ett skärsår i fingret stickor eller något annat "litet"
Ruggugglan att du fick vänta är fruktansvärt och sånt borde anmälas. Klart man ska få hjälp om man kommer in med ambulans och verkligen behöver hjälp fort..
Är man inte akut sjuk när ambulansen kommer kör de igen och man får ta sig in till akuten på egen hand. Så fungerar det. Frågan är felställd. Ambulans är ingen gratis taxiservice. Jag åker ambulans i snitt fem gånger per år med sonen och det står alltid ett team redo i ett speciellt ambulans mottagningsrum. En enda gång har de lämnat oss och så har jag fått köra in själv.
Beror såklart på tillståndet. Själv kom jag in på 5 min när min man körde in mig och jag kröp in på akuten med huvudet i backen när jag hade spinalhuvudvärk som bara blev värre och värre. De som satt där måste ha undrat vad jag sysslade med 😁