• Anonym (Fru)

Jag orkar inte riktigt stödja honom

Min mans pappa är mycket sjuk i cancer, troligtvis döende. Det blev tydligt för oss hur illa det var för bara några dagar sedan, precis samma dag som vi började parterapi. Parterapin initierades av mig eftersom min man har svikit mig många gånger. Terapeuten tyckte att min man har ett tvångsbeteende (orkar inte gå in i det nu) och behöver själv söker hjälp. Nu går han runt och är ledsen hela tiden pga sin pappa och jag orkar inte riktigt stödja honom. Jag mår dåligt över hans tidigare beteende mot mig och vårt förhållande. Jag vet inte vad jag ska göra och hur jag ska tänka. Nu känns det som om vårt förhållande inte är det viktiga (och kanske det inte är), jag måste vara snäll mot honom och det är inte så lätt. Har någon något råd för mig- något trevligt/hjälpsamt och inte attackerande tack.

• Svar på tråden Jag orkar inte riktigt stödja honom
  • Marina80

Kanske kan man lägga era gemensamma problem lite åt sidan ett tag?

Sen får ju inte din man använda sin ledsamhet som ursäkt för att bete sig som ett svin mot dig.

Däremot om era problem kommer från tex att han inte slänger sina kalsonger i tvättkorgen så kanske du för ett tag kan ha överseende för det beteendet.

• Anonym (Fru)

Det är mer allvarligt än var han lägger sina kalsonger.

• Marina80
    Anonym (Fru) skrev 2014-03-23 12:10:13 följande:
    Det är mer allvarligt än var han lägger sina kalsonger.

Jo det förstod jag. Det var bara för att illustrera ett exempel.

Skall försöka förklara det lite annorlunda (bättre förhoppningsvis)

Det beror på om han har svikit dig eller håller på att svika dig just nu.

Är det något som hänt i det förflutna så kanske man kan lägga det åt sidan ett tag.

Däremot får han inte hålla på och svika dig just nu bara för att han mår dåligt.

Tex om han varit otrogen så kanske man kan lägga det tillfälligt åt sidan.

Däremot kan han ju inte fortsätta vara otrogen och säga att han inte klarar av att avsluta det just nu för han är så orolig för sin pappa.
Svar på tråden Jag orkar inte riktigt stödja honom