• Rodhakestigen

Konstiga matkombinationer ni älskar!

Jag är alltid på jakt efter nya smaker!

Minns att redan som femåring var den bästa mackan: vitt rostbröd, aprikosmarmelad och svartpeppar... Vet inte hur det blev så. Men den hänger fortfarande med. Annars är ju djungelvrål inlindat i en skiva vällagrad ost mums!

Skriv era kära favoriter som folk inte förstår!

• Svar på tråden Konstiga matkombinationer ni älskar!
  • Limalie

Sill och potatissallad. Nam nam....maken spyr över kombinationen

Sen är det gott med macka med ost och amerikansk dressing över. Jättenyttigt!!!

• albastro
    cirkusmusen skrev 2014-03-25 21:34:15 följande:
    Rostat vitt bröd med smör och strösocker på
    Det älskar jag med, gubben tycker det e vidrigt :(
  • Rodhakestigen
    DeathByPickles skrev 2014-03-25 11:30:51 följande:
    Ehm... tortillabröd med messmör och hallonsylt. ^^ Även varma mackor med banan, jalapeños och cheddar, Yum!

Massa tummar upp!
  • Neelah
    Rodhakestigen skrev 2014-03-24 21:53:18 följande:

Hehe, kan du möjligen gått på typ scouterna? Minns att i skogen som barn doppade jag rå korv innan grillningen i min blåbärssoppa!
    Skogsmulle gick jag på, men inga scouter. Men jag tror att det här var en nödlösning som min gammelmormor kom på när jag var och hälsade på och sen dess har jag älskat det. Jag tror att det är lika mycket tryggheten som jag kände hos gammelmormor som själva smaken som gör att jag älskar det - comfort food som det kallas på engelska.
    Följ dina drömmar var de än leder
  • 0305

Jag har inga udda kombinationer men från medlemmar i familjen bjuder jag på dessa: Smörgåsmed kaviar och banan
    pannkakor/våfflor med grillkrydda
    havregrynsgröt med oboy pulver på
    Smörgås med stekt ägg, kaviar och ketchup
    äggröra med bacon och jordnötssmör, 

Själv mår jag lite illa rätt ofta vid matbordet av alla underliga skapelser. 

• DeathByPickles
    Rodhakestigen skrev 2014-03-25 22:26:53 följande:

Massa tummar upp!

Haha! Likasinnad, I take it? Bara för det ska jag köpa hem en burk jalapeños idag!
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • Rodhakestigen
    DeathByPickles skrev 2014-03-26 15:50:30 följande:
    Haha! Likasinnad, I take it? Bara för det ska jag köpa hem en burk jalapeños idag!

Haha ja! Messmör + hallonsylt = yes sir!
    0305 skrev 2014-03-26 14:11:32 följande:
    Jag har inga udda kombinationer men från medlemmar i familjen bjuder jag på dessa: Smörgåsmed kaviar och banan

pannkakor/våfflor med grillkrydda

havregrynsgröt med oboy pulver på

Smörgås med stekt ägg, kaviar och ketchup

äggröra med bacon och jordnötssmör, 

Själv mår jag lite illa rätt ofta vid matbordet av alla underliga skapelser. 

Rostad macka med stekt ägg och jordnötssmör levde jag på en månad efter jag testat det första gången. Något salt och mums över det! :)
  • miliahty

min syster är helt crazy for chips och äter chips med allt. några exempel:

chips med a-fil
    chips med glass
    chips med kladdkaka
    chips med sambal garlic (sjukt stark, fattar inte hur hon fixar)
    chips med brieost och färskost

and the list goes on... Flört

en orolig själ är en levande själ
  • fjonkelina

Stekt grillkorv med Kalles på....hur gott som helst :))

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • sozkin
    Rodhakestigen skrev 2014-03-24 21:25:08 följande:

Whhhat tänkte jag och gick genast och doppade några! Tog stark ost i naturell yoghurt och fick ett ok resultat. Dock har jag ju tidigar hällt yoghurt på mackan i brist av annat pålägg. Men vad har du för smak på yoghurten? När äter du detta, morgonen?
    Jag äter det nog mest som kvälls-snacks.. Gärna någon yoghurt eller fil med smak, tex hallon eller mango som är hemskt god. Fast jag har alltid bara milda ostar hemma, men smaken är väl olika :) 

Min son tycker också om detta, men hans favorit är nog yoghurt med leverpastej. Eller kaviar och leverpastej smörgås. Fast han har en del udda kombinationer, så honom kan man inte riktigt lita på ;P
  • kakan162

Rostad macka med skinka och blåbärssylt.
    varmkrov som tillbehör till risgrynsgröt
    Kalla våfflor med smör och brunost (norsk mesost - väldigt pikant smak, antingen så gillar man det eller inte, jag ÄLSKAR det!)
    Tunnbröd med julskinka, eller annan salt skinka och äppelmos

• tulip79

Jag är uppvuxen med att man ska ha lingon till ris o ugnsstekt kyckling. Får alltid kommentarer över matlådan om att lingon inte passar till ris (naturligtvis av de som inte testat) men det är ju otroligt gott!

• Antilopen

Grillad smörgås med majonnäs, ost, fetaost, curry, banan, skinka och purjolök. Har tärnat äpple till typ all mat, t.ex. lasagne, köttgryta, böngryta, korv stroganoff, sallader. Knäckebröd med smör, jordnötssmör och bananskivor. Kanske inga jättekonstiga kombinationer, men ändå :)

• MissDreamer

Vet inte hur udda mina favoriter är i jämförelse med era väldigt udda specialare men några saker jag älskat sedan jag var lite är:

*Kall risgrynsgröt blandat med lingonsylt

*Kall pannkaka rullad med smör och socker

*Rostatbröd med oboy på

*Kall och okokt varmkorv till mellis

*ravioli, kall och direkt ur burken

*varma hemlagade fiskpinnar med socker på och till det kallt potatismos och rårörda lingon

Tycker mig se ett starkt samband, tydligen gillar jag kalla grejer.. :P

Svar på tråden Konstiga matkombinationer ni älskar!