• Anonym (Oälskad)

Vill inte bli ihop med någon med diagnos

Hejsan! Jag menar inte att jag ser ner på de med diagnoser men jag vill inte bli tillsammans med någon med diagnos. Jag har en diagnos själv och mår piss pga det. Jag menar att jag vill bli tillsammans med en neurotypisk inte neuropsykiatisk. Men är det kränkande eller?

• Svar på tråden Vill inte bli ihop med någon med diagnos
  • Anonym (Anna)

Nej, du får ha vilka preferenser du vill.

• Sprinkler

Jag tänker likadant och det ser jag inte som kränkande. Det är ett val baserat på erfarenhet och bara så det är. Givetvis finns det olika diagnoser och alla påverkar inte negativt, men det finns några jag vägrar ha i mitt liv igen.

• Anonym (Oälskad)
    Sprinkler skrev 2014-03-24 04:49:47 följande:
    Jag tänker likadant och det ser jag inte som kränkande. Det är ett val baserat på erfarenhet och bara så det är. Givetvis finns det olika diagnoser och alla påverkar inte negativt, men det finns några jag vägrar ha i mitt liv igen.

Jag vill bli ihop med en neurotypisk men det betyder inte att jag inte kan ha kompisar med diagnoser. Mina ex hade neuropsykiastiska diagnoser och då var det mycket som gick snett. Det är en person som vill ha mig som partner och h*n har diagnos och h*n vart jätte sur när jag hade denna inställning. Förstår inte att det ska spela så stor roll vi är ju inte ens ett par och jag är inte ens intresserad av h*n**
  • Anonym (Oälskad)
    Anonym (Anna) skrev 2014-03-24 02:01:04 följande:
    Nej, du får ha vilka preferenser du vill.

Tack ? Det känns skönt att veta att du förstår
  • Anonym (n)
    Anonym (Oälskad) skrev 2014-03-24 08:00:47 följande:

Jag vill bli ihop med en neurotypisk men det betyder inte att jag inte kan ha kompisar med diagnoser. Mina ex hade neuropsykiastiska diagnoser och då var det mycket som gick snett. Det är en person som vill ha mig som partner och h*n har diagnos och h*n vart jätte sur när jag hade denna inställning. Förstår inte att det ska spela så stor roll vi är ju inte ens ett par och jag är inte ens intresserad av h*n**
    man kanske inte behöver säga att beror på att personen har en diagnos? Klart den personen kan bli jätteledsen eftersom det är någonting den får leva med och inte kan göra om sig. Det räcker vl med att bara säga att man inte är intresserad av personen?
  • Anonym (jobbigt)

Om det skulle bli en graviditet är ju risken stor att barnet får diagnos. Minimera risken och sök dig till de utan diagnos. Om du bara skall vara ihop så kanske det inte spelar så stor roll om det inte är en ett stort funktionshinder.

• Anonym (Oälskad)
    Anonym (n) skrev 2014-03-24 08:06:17 följande:
    man kanske inte behöver säga att beror på att personen har en diagnos? Klart den personen kan bli jätteledsen eftersom det är någonting den får leva med och inte kan göra om sig. Det räcker vl med att bara säga att man inte är intresserad av personen?

Jag vill säga att jag inte är intresserad av h*n** men vet inte hur
  • Anonym (Oälskad)
    Anonym (jobbigt) skrev 2014-03-24 08:06:58 följande:
    Om det skulle bli en graviditet är ju risken stor att barnet får diagnos. Minimera risken och sök dig till de utan diagnos. Om du bara skall vara ihop så kanske det inte spelar så stor roll om det inte är en ett stort funktionshinder.

Det är det jag ska göra. för diagnoser är ärftliga
Svar på tråden Vill inte bli ihop med någon med diagnos