Varannan helgförhållande, barn med annan pappa, dagis på ett ställe, hus i en annan kommun?!
Hej!
Jag är helt förvirrad. Jag vet knappt hur vi ska få ihop vårt liv tillsammans.
Jag har två barn sedan tidigare. 3,5 och 1,5 år gamla. Jag bor i en kommun där jag har barnen i förskola och barnens pappa bor i samma by och kommun som oss. Detta är självvalt då vi tyckte det blev bäst för barnens skull. Min äldsta son har autism och det är väldigt noga med honom att ha rutiner osv.
Nu har jar träffat en ny man och vi har varit tillsammans i snart 1 år. Han har hus längre upp ( ca 1 tim bilfärd).
Vi har prtat löst om hur det ska bli sen när vi vill flytta ihop. Han har ju ett helt underbart hus som kan byggas ut osv. Barnen har varit där och trivs fint. Den äldsta har dock inte sovit över där. Men han är tveksam till flytt ner vilket jag tycker egentligen är mest rimligt, att vi iaf möts halvvägs. Men då helt plötsligt kommer det ta mycket längre tid innan vi kan få ett liv tilsammans. Vi har diskuterat olika senarion, ett av dom är om vi skulle flytta upp och att jag kör ner barnen till förskolan och sen vidare till mitt jobb var dag, iaf den veckan barnen är hos mig?! Det skulle innebära en resväg på ca 1 timme för barnen. Jag personligen känner mig så grymt egoistisk om jag skulle utsätta barnen för det. Jag själv åkte iofs skolbuss till skolan varje dag i 50 min men då gick jag i skolan och var större. Jag hade ju ändå mitt liv där jag åkte buss och bodde och gick i skolan osv.
Som det är nu träffas vi varannan helg när jag inte har barnen ochlite i veckan då jag inte har barnen. Den helgen jag har barnen träffas vi oftast inte. Varför vet jag inte. Han kommer nästan aldrig ner till mig och barnen för att jag ska slippa dra upp barnen till honom. Och jag kör inte upp för det är ju ändå en bit att köra för endast en dag. Fast då kan jag ju vända på det och säga samma att det blir mycket bilåkande innan och efter förskolan om vi skulle bo där uppe.
Om han ska flytta ner kommer det inte kunna bli på iaf 2-3 år. Hans hus ska då säljas och han är väl inte jätte glad över att behöva flytta neråt då han alltid har bott där uppe. Men varför ska jag behöva ändra på mitt och mina barns liv och han inte behöva ändra på något alls?! Min mamma säger att jag ska ge honom tid. Men hur ska jag kunna vara tillsamans med någon och inte veta säkert om han kommer vilja flytta ner?! Ibland säger han att han vill och ibland vet han inte. Och det är inget han kan svara på nu säger han för vi vetinte hur det är då om 2-3 år.
Det som är jobbigast med det hela är ju att jag älskar honom så mycket och vill ju verkligen dela mitt liv med honom. Han har allt jag söker och han är toppen med barnen och dom gillar honom verkligen! Han säger att han älskar mig löver allt annat och vill inte vara med någon annan. Men kan han verkligen älska mig över allt annnt om han inte är beredd på att flytta en bit för att få ett liv tillsammans med mig som han tydligen älskar så mycket, och mina barn?!
Snälla, kom med råd! Någon som varit i samma situation. Jag vill ju vara med honom men det ska inte ske på mina barns bekostnad! Dom är nummer 1 och kommer alltid komma i första hand!