• Anonym (Orolig!)

CB digital visar 1-2 veckor på 5+4

Jag har haft en liten blödning och bruna flytningar i en vecka, väldigt sparsamt å mestadels brunt som kommer när jag torkar mig vid toabesök ... Tänkte att jag skulle ta ett CB digital å till min förvåning visar det gravid 1-2 veckor!!!

Det borde väl minst vara 2-3 veckor vid det här laget??? Är jätte orolig :( jag vet att befruktningen kan ha skett senare, men jag vet också att jag å min man endast haft sex en gång den senaste månaden (den 26/2) så det kan ju inte ha skett så mycket senare ... måste väl tyda på ett tidigt missfall??

Någon som fått missfall eller fått reda på att det var ett på g (möjligen MA) genom att CB visar färre antal veckor? Finns det något hopp kvar alls????

• Svar på tråden CB digital visar 1-2 veckor på 5+4
  • Pimpinellan

Ja,det finns hopp ända till man störtblöder och får konstaterat missfall. CB kan visa fel,det betyder ingenting alls.

• Emmalinnéa
    Anonym (Orolig!) skrev 2014-03-24 16:06:53 följande:
    Jag har haft en liten blödning och bruna flytningar i en vecka, väldigt sparsamt å mestadels brunt som kommer när jag torkar mig vid toabesök ... Tänkte att jag skulle ta ett CB digital å till min förvåning visar det gravid 1-2 veckor!!! Det borde väl minst vara 2-3 veckor vid det här laget??? Är jätte orolig :( jag vet att befruktningen kan ha skett senare, men jag vet också att jag å min man endast haft sex en gång den senaste månaden (den 26/2) så det kan ju inte ha skett så mycket senare ... måste väl tyda på ett tidigt missfall?? Någon som fått missfall eller fått reda på att det var ett på g (möjligen MA) genom att CB visar färre antal veckor? Finns det något hopp kvar alls????
    Du kan ju faktiskt vara en låghormonare också. Tycker du ska be om ett vul om ett par veckor när man kan se att hjärtat slår.
    Man kan blöda lite i början det är inte alltid ett dåligt tecken.

lycka till!

Själv köpte jag hem stickor från testlagret och kissade på en varje morgon för att se att strecket blev starkare för varje dag.
  • Anonym (Orolig!)

Ja jag testade med tester från bäst på test (är typ samma som från testlagret) å kollade att det ökade. Slutade testa på BIM typ å då var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket mitt på dagen. Har beställt nya å ska se om det sjunkit imorgon, lättare att kunna jämföra när jag vet hur starkt det var innan ...

Men jag har aldrig hört någon som fått 1-2 veckor när de ska gå in i vecka 7 snart! Bara att de vart irriterade att inte det slår över från 2-3 till 3+ ...

• Emmalinnéa
    Anonym (Orolig!) skrev 2014-03-24 16:19:05 följande:
    Ja jag testade med tester från bäst på test (är typ samma som från testlagret) å kollade att det ökade. Slutade testa på BIM typ å då var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket mitt på dagen. Har beställt nya å ska se om det sjunkit imorgon, lättare att kunna jämföra när jag vet hur starkt det var innan ...

Men jag har aldrig hört någon som fått 1-2 veckor när de ska gå in i vecka 7 snart! Bara att de vart irriterade att inte det slår över från 2-3 till 3+ ...
    en spermie kan överleva i en vecka i din kropp det  kan ju vara så att du blev befruktad lite senare.
    Jag har hört många som har fått fel veckoantal oroa dig inte i onödan.
  • Emmalinnéa
    Emmalinnéa skrev 2014-03-24 16:21:40 följande:
    en spermie kan överleva i en vecka i din kropp det  kan ju vara så att du blev befruktad lite senare.
    Jag har hört många som har fått fel veckoantal oroa dig inte i onödan.
    sen ska ju ägget och spermien vandra iväg tillsammans och fästa vilket tar ett tag det också.
  • Insanejane77

Även fast du vet när du hade sex så kan det ta upp till 10 dagar för det befruktade ägget att inplantera sig, det måste ju också kunna påverka vad CB visar? Vet att det är supersvårt men försök ta det lugnt bara och vänta och se. Vet massor som blött och de har ändå fått bebisar sedan :)

• Solros78

Jag tror att just det där är ett väldigt tydligt tecken på missfall. Det hände mig precis så i vintras, liten blödning och några dagar senare ett cb digital som inte ökat. Finns många trådar i ämnet där faktiskt de flesta fått mf till slut, även om man får hopp innan när man läser trådarna.

Men testa igen om några dagar, det kan slå om sent men gör det inte det är det nog ett väldigt dåligt tecken.

• Vickan I

Håller tummarna. Läser man om andra så kan det lika bra vara väl allting som inte tyvärr. Mitt utomkveds visade sig genom att veckorna inte visade/ökade som det skulle på cb. Mitt hcg steg för långsamt visade senare blodprover.

• Anonym (Orolig!)

Blöder som en mens idag, tog ett test fast jag kissat en kvart innan å det var väldigt starkt. Så nu är jag ännu mer fundersam... Kanske är MA då... Ska få träffa gyn så jag uppdaterar senare om hur det gick!

• Insanejane77
    Anonym (Orolig!) skrev 2014-03-25 11:33:37 följande:
    Blöder som en mens idag, tog ett test fast jag kissat en kvart innan å det var väldigt starkt. Så nu är jag ännu mer fundersam... Kanske är MA då... Ska få träffa gyn så jag uppdaterar senare om hur det gick!
    Åh, vad tråkigt :( Gravtest kan visa positivt i flera veckor även utifall fostret är förlorat så strunta du i att ta fler tester och kolla hos gyn istället så som du tänkt. Jag önskar dig lycka till!
  • Anonym (Orolig!)

Ja nu är missfallet ett faktum iaf! Började få ont i ryggen å sen har det kommit klumpar (ursäkta)...

• Solros78
    Anonym (Orolig!) skrev 2014-03-25 13:53:57 följande:

Ja nu är missfallet ett faktum iaf! Började få ont i ryggen å sen har det kommit klumpar (ursäkta)...

Beklagar! De där testerna är mer tillförlitliga än man kan tro...
  • Solros78

Beklagar! De där testerna är mer tillförlitliga än man kan tro...
  • Insanejane77
    Så ledsamt! hoppas du kryar på dig fort!{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (:-()

Beklagar ditt missfall! Vill bara säga att testa vidare kan vara rätt onödigt ändå. Jag fick 3+ vid rätt tillfälle och det blev ändå ma upptäckt i v.12. Så man kan spy och visa starkt och känna starkt men ändå behöver det inte var bättre än tvärtom.
Svar på tråden CB digital visar 1-2 veckor på 5+4