• Anonym (??)

    Clearblue digital - alltid tre streck?!

    Jag vet att "Ej gravid" betyder att jag inte är gravid, men jag öppnade ändå testet för att kolla vad som fanns under. Jag vet att sensorer läser av streckens styrka, men undrar nu om det alltid finns tre streck på Clearblue digital med veckoindikator? Har tagit ett vanligt billigt test (sticka) som ger en svag linje. Är BIM -5.


  • Svar på tråden Clearblue digital - alltid tre streck?!
  • Anonym (Hej)

    Den Stickan där det är två streck skiljer sig i styrka lite .

  • mamma 10

    Tänker mig att testen har kontrollstreck, precis som på stickor.

  • Anonym (Ägg)
    Anonym (??) skrev 2014-03-24 18:06:47 följande:
    Ok, vet du vad är det som framkallar strecket? Om det alltid är streck måste det ju reagera på något mer än HCG?
    Asså den Stickan med två streck är för själva veckoindikatorn ,ju starkare de ena strecket är desto längre gången är man (dvs de som styr 1-2,2-3 och 3+).

    Stickan med ett streck är själva "testet" så att säga....
  • Swisss8988


    Hej! Har en liten fråga om det går bra!

    För några dagar sen testade jag svagt possitivt men ändå synligt och idag på morgon kriget clear blue , som visas på bilden.

    Nu till frågan, Jag undrar om det är fel på mitt test då ingen annans bara har 1 streck och inget streck på kontroll delen?? Tacksam för svar
  • Swisss8988

    Hej hej! Detta test är från idag, jag är lite förvirrad.

    Är jag gravid eller inte?

    Är de bara ety spökstreck eller ser ni?

  • Brittsommar
    Swisss8988 skrev 2017-10-26 08:32:07 följande:

    Hej! Har en liten fråga om det går bra!

    För några dagar sen testade jag svagt possitivt men ändå synligt och idag på morgon kriget clear blue , som visas på bilden.

    Nu till frågan, Jag undrar om det är fel på mitt test då ingen annans bara har 1 streck och inget streck på kontroll delen?? Tacksam för svar


    Om kontroll streck saknas så är testet ogiltig. Ang det andra testet så hade jag väntat nån dag till och testat igen. Kan vara något men kan också vara spök.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Ägg) skrev 2014-03-24 18:23:20 följande:

    Google and you shall Find


    Bumpar denna gamla tråd. Frågan är ju om bilden visar samma persons test vid ett och samma tillfälle, dvs att bild 1 är personen gravid men för lite att CB ska säga ?gravid? medan koncentrationen har stigit till bilderna därefter.

    Eller om bild 1 är från ett tillfälle personen inte alls var gravid...
  • Anonym (Testmissbrukaren)

    Hej. Hur har det gått för er med 3 streck? 


    Bröt igår upp mitt test, desperat som man är, och märkte jag har samma linjer ni beskriver. 
    Här är jämförelse från idag och igår med cb digital

Svar på tråden Clearblue digital - alltid tre streck?!