• Madde 154

Beräkna BF utifrån antal gångna veckor?

Jag har ett litet bekymmer som går att fixa om ja väntar men otålig som jag är vill ja vet nu! 

Lång historia kort då.

För ca en månad sen börja ja ha bruna flytningar, inget ovanligt då ja har PCO och mensen den kommer å går som den vill, finns inget mönster eller dyligt utan det kan variera mellan en å sex månader innan den kommer.
    Jag och min sambo har försökt att bli gravida och vi har lyckats men tyvärr blivit missfall, sist va för ca 9 månader sen och då va det tvillingar och ja mådde riktigt dåligt efteråt, jag har många missfall i bagaget.

men åter till flytningarna, helt plötsligt känns det som ja kissar ner mig å det är dyblött i byxa å trosa å ja tänkte mer på det heller utan bara hoppas på den envetna mensen ska hoppa igång någon gång å bli rött å inte äckligt brunt. Mina bröst börjar ömma mer å mer å mina tankar på att vara gravid börjar komma upp i min skalle å i fredas så gjorde jag ett test å positivare test får man nog leta efter och lyckan är total när man håller i den lilla stickan med två knallröda streck på! 

Hela helgen lever vi på små moln å allt är underbart tills alla mina symptomer försvinner! Mitt lilla illamående på kvällarna försvinner, mina bröst känns som normala å magen blir helt plötsligt mindre och ja får panik! Det krampar i magen och min enda tanke är missfall så vi åker in akut till akuten för att göra ett vul.

Först blir vi skickade till gyn för att få en tid men där hann dom inte med så det blev ner till akuten igen efter 2 timmars väntan. Skriver in mig å kramperna börjar bli väldigt intensiva å ja har världens panikattack å vet snart inte vart ja ska ta vägen, men efter ca 20 mins väntan kommer vi in på ett rum, blodprover tas, blodtryck mäts å blir slussade till nästa rum, försöker klämma ur mig några droppar urin å in kommer gynläkaren. Samma gynläkare som hade hand om mig när ja vänta tvillingar!

Han tittar på oss å frågar om ja blöder rött eller brunt blod å ja svarar snällt påa alla frågor å det enda ja vill är att ta av mig kläderna, hoppa upp i den där förbannade förnerdningsstolen å göra vul å ja HATAR verkligen den där stolen.

Upp i stolen kommer ja å han kollar å klämmer men är otroligt försiktig denna gång då ja grät av smärta förra gången ¨äntligen gör han vulet å där, på skärmen ser ja ett "stort" foster, jag ser huvudet och kroppen på den lilla i magen som snurrar runt å vägrar vara still, han får "jaga" bebisen för att hitta hjärtat å där, där ser ja hur hjärtat slår, snabbt å starkt! Han kollar flödet på bebis å det är bra, han mäter bebis å enligt datorn är ja i vecka 12+6 i dag.

Jag har aldrig passerat vecka 10 så ja är så lycklig, min sambo är så lycklig. Vi båda grät när vi såg hjärtat slå på den lilla skärmen.

Så nu undrar jag, kan man räkna ut BF utifrån antal gångna veckor?
    Jag ska in till Bm för inskrivning osv och kan vänta tills då att få svar men ja är så nyfiken på när lillen beräknas komma ut! Ingen hade en tanke på att fråga när bebis skulle komma ut då lyckan va totalt över att se att h*n lever!

Jag har kollat på olika sidor där man kan räkna ut men då man måste veta senaste mensdagen eller ägglossning kan ja inte räkan ut BF för ja har inte haft mens på över 4 månader (stämmer inte när man ska räkna från mensen) å ja har ingen kolla på när ja hade ägglossning då ja inte märker det.

Snälla är det någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Beräkna BF utifrån antal gångna veckor?
  • V79

Grattis till graviditeten:) bf borde bli 30 sep antar jag, jag är själva i v 16 (15+2) och har bf 16 sep.

• V79

Det beror visserligen på vilken app man använder jag har på vissa bf den 15 sep

• Madde 154

Å tack för svar, tänkte använda den svenska appen för gravida som heter gravid app.

Svar på tråden Beräkna BF utifrån antal gångna veckor?