• Fröken K

När berättade du på jobbet?

Ja när ska man berätta egentligen?

Jag är gravid med första barnet som ska komma i augusti, är i v 18 nu. Vi har gjort KUB och allt var bra, igår var vi på en extra kontroll som blev en RUL-light, riktiga är om 2 veckor. Min chef och en kollega vet, men jag tror att fler misstänker, magen börjar synas lite. Vi är en liten arbetsplats och träffas ofta och det skulle vara lite skönt om folk visste eftersom jag inte riktigt har varit lika pigg och glad som jag brukar.

När berättade du?

• Svar på tråden När berättade du på jobbet?
  • mrsJammeh

Känner mig glad över att ha berättat för mina kollegor om graviditeten, speciellt nu. Tyvärr så avslutades min grav i ett ma, och det var väldigt skönt att ha stöd och omtanke från kollegorna när jag kom tillbaka...

• funnyhowloveis

Jobbar som lastbilschaufför där det är väldigt mycket hopp, klättrande på höga höjder (säkra lasten, näta och så vidare) och berättade i vecka 13. Nu är jag i v 22 och går på sjukskrivning 100% på måndag! Min kropp orkar inte mer och det är sjukt trångt i hytten nu ;) lycka till!

• EmmyLee

Är i v6 (5+3) har tänkt att berätta för chefen efter semestern om allt går vägen är då i v9 :) för mina kollegor har jag tänkt berätta för på inventeringen i september är då i v13 :) Mina och sambon föräldrar vet, dom gissade ut de själva :)

• Praktikant

Jag tänkte berätta för min chef efter kub-testet som vi ska göra på mama Mia på torsdag. Då är jag precis i början på vecka 13

• polgara83

Är i vecka 22 och har än så länge bara berättat för min närmsta chef. Skvallras så otroligt mycket på min arbetsplats så på ett sätt vill jag vänta så länge som möjligt, men å andra sidan så kanske det är bättre att få det gjort...Är överviktig sen innan så dröjer nog innan nån skulle våga fråga :p

• Hedgehog

Berättade för chefen i v 22. Tänkte berätta för kollegorna nästa vecka. Är då i v 25. Mu vågar ja tro på denna graviditeten tillräckligt mycket för att vilja och våga, dela med mig.

• Praktikant

Jag har berättat för mina kollegor. Vi jobbar så nära varandra och alla har i princip barn utom jag. Men cheferna får reda på det senare... I november typ

• Lisasmor

Jag väntade till efter RUL i v.20. Tänkte att OM jag skulle få nåt jobbigt besked vid undersökningen så vill jag inte att alla kollegor ska känna till graviditeten och ställa massa frågor (har väldigt omtänksamma och intresserade kollegor Glad). Behöver ju inte handla om ett absolut katastrofbesked, men ibland vill man ju smälta information eller läsa på lite eller så innan man är redo att prata om det. Magen syntes en del vid den tiden men det var mitt i sommaren och många var lediga. Ganska kul när jag helt plötsligt kom med värsta magen som jag hade dolt under lösa klänningar! Chefen visste från v. 14 ungefär. 

• SandraHelena

Med första barnet berättade jag i v 18 för chef och kollegor. Denna graviditet berättade jag för chefen i 9-10 då de redan var svårt att dölja i egna kläder. Alla verkar redan veta denna gången. Har inte sagt till kollegorna ännu, inte fler än dom redan sett och frågat då!!! :)

• maddec88

Jag har lite ångest, har börjat nytt jobb i måndags och är gravid i v15. Det börjar synas lite. Så tänkte berätta för chefen imorgon under ett möte som hon kallat till att jag är gravid. Men jag har ju bara varit anställd i fyra dagar då. Vet inte vad jag ska säga och känner mig uppstressad av situationen.

• maddec88

Haha det kanske inte var optimalt, men chefen kunde ju inte göra så mycket annat än gratta, och det syndes verkligen att hon försökte vara väldigt glad för min skull men ändå tänkte herregud typ. Skönt att ha det gjort, det var ett jobbigt möte!!!

Svar på tråden När berättade du på jobbet?