• ellalee

kom med något råd tack angående pappan och bonus mamman

Jag har två fina döttrar i ålder 3 och 5 år. För ca 2 år sen separerade jag från deras pappa. Han har skaffat en ny, och dom har bott ihop i drygt 1 år. Vi har barnen varannan vecka. Saken hör till den att pappan kan jobba borta ibland när det är hans vecka. Jag har sagt att jag gärna har ungarna då när han är borta. Men det tycker inte han och bonus mamman. Förra veckan var han borta mån-fre och bonus mamman hade flickorna hela veckan själv, fast jag tyckte det var helt fel. kan dom göra så, har jag ingen talan alls??

• Svar på tråden kom med något råd tack angående pappan och bonus mamman
  • Philippa

När det är pappans vecka så är det hans som bestämmer.... så du har ingen talan då.

• whydoyoucare

Eftersom det sker på pappan veckor så är det hans ansvar för vem som tar hand om barnen. Sålänge personen i fråga inte är en fara för barnen så har du inget att säga till om. Inte rättsligt iaf men sen vet inte jag om du föredrar att ta ett sådant bråk personligen med dom.

Förstår dock inte denna hysteri med att lämna barnen med deras bonusföräldrar... vad är problemet? 

• Litet My

Går det inte att ändra umgänget tex så han träffar dem mer? Vitsen med umgänge är ju just att barnet ska umgås med den andra föräldern.

Svar på tråden kom med något råd tack angående pappan och bonus mamman