CFly skrev 2014-04-02 15:10:57 följande:
Värst vad folk ska dela upp saker i mitt och ditt i förhållanden. Jag är tyvärr rätt anti mot sånt.
Jag och min sambo har gemensam ekonomi och jag tjänar mer men jag betalar ändå och har alltid betalat hela hyran t.ex. Hon betalar när hon kan och vill saker. Idag har hon mer pengar än mig på banken.
Jag har nog betalat över 50.000 kr mer i att försörja henne om man säger så än vad jag fått tillbaka. Men inte räknar jag kronor mellan oss ändå. Vi är ett par och vi är ihop.
Om vi mot förmodan skulle gå isär, ja so what då är det ett val jag har gjort. Jag har gjort det med kärlek och även om vi går isär så var den kärleken en verklig sådan under tiden vi var ihop.
Man kan vara anti mot det mesta.
Personligen vill jag att man betalar hälften av boendet om man nu ska ha rätt till hälften vid en försäljning.
Räkningar å sånt är jag inte så noga med om jag betalar.
Men jag skulle inte gå isär och sen få ställa mig å tjäna ihop pengar bara för att jag betalat mest och hon dessutom ska ha halva boendet.
Jag personligen skulle aldrig betala hela boendet och låta den andra bara ackumulera pengar.
Lätt att säga att det är ok nu men man känner sig rätt kluven när man sedan står där och känner sig som en idiot att man gjort det.
Själv baserar jag inte kärlek på mina pengar.