Har du sett en ande/väsen/tomte mfl eller Jesus/gud som skepnad eller nåt tecken? OBS inga läskiga berättelser tack :)
Har du sett något sådant? Har du känt närvaro eller sett?
Har du sett något sådant? Har du känt närvaro eller sett?
Jag känner att någon är i huset varje gång jag är ensam.
En gång hörde jag tydligt en röst som ropade mitt namn från källaren flera gånger fast ingen annan i familjen var hemma
Japp. Vid olika tillfällen och olika platser.
De flesta ställen jag bott på har det spökat. Det tog väldigt lång tid innan jag fattade att det inte var ställena som det spökade på, utan att det var jag som drog till mig det här.
Jag har en tavla i min bokhylla som alltid "knarrar" varenda kväll sedan många många år. När det dyker upp något "oförklarligt" som händer hela tiden brukar jag försöka ta reda på vad "det" vill säga mig. När jag lyckats lösa det så slutar det.
Jag har även sömnparalys så jag har sett varelser som står bredvid sängen eller rör sig i rummet. Första ggn det hände höll jag på att skita knäck av skräck. Jag har även varit med om att något med långa smala fingrar greppar tag om mina fotleder när jag sover och drar i mig.
Min skrivare till datorn satte på sig en gång själv och skrev ut en bild när jag var i köket. Jag hade inte använt den på ett halvår och bilden som skrevs ut fanns inte i min dator innan. Min pappa hade nyss dött och det som var på bilden var något som jag och han diskuterat mycket när han var döende. Bilden var tecknad. Först såg jag detta som ett tecken från honom från andra sidan, men det skulle visa sig ha en mycket mycket större betydelse som jag inte tänker avslöja här.
Några tomtar har jag dock aldrig sett mer än på julafton.
Såna här trådar får mig att tro att schizofreni är mycket vanligare än statistiken säger. Vanföreställningar är ett mycket vanligt symptom.
Ska följa tråden och föra statistik.
Hade en dröm som kändes lite annorlunda från mina vanliga drömmar. Drömde att jag var vilse på en flygplats och var tvungen att hitta mitt plan som skulle lyfta när som helst. Ingen kunde/ville hjälpa mig och jag kände en helt enorm stress. På flygplatsen så stod en kvinna och delade ut biblar så sprang jag fram till henne, tog hennes hand och sa "snälla Jesus hjälp mig". Så tittade hon in i mina ögon och log och så försvann stress-känslan. Sen vaknade jag.
Fler?
En gång vaknade jag med ett ryck och hade en ansikte hängandes över mig men som försvann i samma sekund som jag flög bakom i sängen.
En annan sak som händer ofta är att när jag står vid diskhon så hör jag en svag ton av musik. Kan inte avgöra vad det är för musik och det hörs inte någon annanstans än just där. Tro mig har letat i lådor och alla möjliga ställen efter någon radio eller liknande.
En annan sak är att nu när jag är gravid så ser jag vita "skepnader" eller nått i ögonvrån lite då och då. Oftast på samma ställe.. Någon som känner igen sig?