• friidus

vill ge bort något litet till alla gästerna

Hejsan.
    ska snart ha dop för vår lilla pojk, och jag har tänkt ge bort små askar till alla gästerna, men vet ej vad  jag ska lägga i askarna. någon som har något förslag?

• Svar på tråden vill ge bort något litet till alla gästerna
  • friidus
    Alexi skrev 2014-03-26 16:48:36 följande:

Nej det gör jag inte, du kanske har jätteudda släktingar men den normala massan vill inte ha en minnespryl av ett dop för ett barn som inte är deras eget barn/barnvarn och som ska stå och samla damm.
    har man udda släkt/vänner för dom vill ha en minnespryl av ett dop?
    verkar vara mer du som är udda!!
  • mammalovis

Nu hade vi inga askar på första dopet, men däremot så dekorerade vi bordet med små våreldar och en fetbladsväxt som vi hade tagit skott av från moderplantan hemma. När festen var slut fick varje familj som ville ta med en kruka hem. Som krukor använde vi IKEA´s ljuslyktor. Kanske finns det någon växt som fortfarande lever efter dopet ...

• FinaTina
    Flaskpostaren skrev 2014-03-26 15:45:46 följande:
    Mal ner din katt och gör små praliner,
    du kan tänka dig bekantskapskretsens miner,
    när de tar ett bett och inser att,
    man kan göra många saker med en katt.
    Haha, så hemskt (roligt)!
  • Dixie
    friidus skrev 2014-03-26 15:00:38 följande:
    Hejsan. ska snart ha dop för vår lilla pojk, och jag har tänkt ge bort små askar till alla gästerna, men vet ej vad  jag ska lägga i askarna. någon som har något förslag?

Varför vill du ge present till gästerna?
  • Madmoiselle
    friidus skrev 2014-03-26 16:28:09 följande:
    det vet väl inte du ? du vet ju inte hur min släkt/vänner är

Fast om din släkt/vänner fungerar som de allra flesta så samlar det bara damm eller så kastas det om det inte är något väldigt genomtänk förståss eller något som de flesta använder till vardags.
  • friidus
    Dixie skrev 2014-03-26 23:31:05 följande:

Varför vill du ge present till gästerna?
    ingen present. men tycker det är en fin grej, men kommit på vad vi ska göra nu =)
  • friidus
    Madmoiselle skrev 2014-03-26 23:34:24 följande:

Fast om din släkt/vänner fungerar som de allra flesta så samlar det bara damm eller så kastas det om det inte är något väldigt genomtänk förståss eller något som de flesta använder till vardags.
    men vem har sagt att det ska vara något som samlar damm då?? det var förslag jag va ute efter vad som man kan lägga i askarna.
  • cloudberry79

Jag föreslår något som kan förbrukas på något sätt. Jag är helt övertygad om att folk i allmänhet inte har framme en massa prylar som påminner om andras bröllop eller dop. Själv har jag bara framme vårt eget bröllopsfoto och våra egna barns dopminnen. Chokladbitar är ett bra tips som kommit upp i tråden! Ett färdigt tackkort vore ju också utmärkt, så slipper du skicka ut sånt sen!

Just NO.
  • any19877

Så gör vi i Italien! ;) va kul.det vi ger bort kallasflr bomboniera. Du kan googla på det och få inspiration;) lycka till!

• any19877

Du kan skriva bomboniera battesimo då det kan vara en bröllopsbombonera också;)

• lalasmama

Mmm vet att de gör så i många europeiska länder och även vid bröllop.
    I Frankrike ger de bort fina kort, både när barnet är fött och vid dop.
    Har en vän I Grekland och de gav gästerna fina kort och som ett smycke/brosch med kors och figurer och annat gulligt!
    Vid ett bröllop jag besökte i Grekland fick man en liten påse gjord av vitt tyll och inuti låg några vita hårda karameller. Fint!
    Jag lyckades även fånga brudbuketten, så det blev ett fint minne att ta med hem till Sverige!

• friidus
    any19877 skrev 2014-03-27 11:46:17 följande:
    Du kan skriva bomboniera battesimo då det kan vara en bröllopsbombonera också;)
    tack.. ska kolla detta :)
  • TissTassTess

När vi döpte våran andra pojke så vek jag små skjortor av servetter som jag dekorerade dukningen med. Då var det fritt fram för den som ville att ta med sin hem efter dopet... Annars kunde man ju bara torka munnen på sin så behövde man inte ta med nått hem som man inte ville...

Svar på tråden vill ge bort något litet till alla gästerna