• Ledsenmamma01

Skuld till kronofogden med barn!

Hej alla !
    Jag har hamnat i en väldigt jobbig sits där ett skitlån från FK har gått till KF och nu drar dom 5000 kr i mån från min föräldrapeng så jag har verkligen minimum kvar att leva på , jag har inte ens råd med bensin. Nu till mitt problem ioch med detta så har jag ju ej råd att betala mina andra lån som är på typ 250 000 kr och till slut kommer ju dom med gå till KF... jag har alltid haft skött ekonomi och inga anmärkningar så just nu känns det som min värld rasar samman och jag kan ingenting om detta.
    Brukar soc bli inblandade när man har större skulder som går till kronofogden när man har barn? Jag får ju pengar så vi klarar av mat och saker till dom och jag kan betala min hyra ..men jag är livrädd att soc ska lägga sig i ?! Kan dom det? Någon som har barn med större skulder hos kf? Är ju orolig ifall så mycket går dit på en gång att någon anmäler detta.. eller det kanske inte fungerar så alls?
    MVH
    Mycket ledsen mamma =(

• Svar på tråden Skuld till kronofogden med barn!
  • solskina

Nej dom lägger inte sig i vad som händer på kronofogden.

Det finns en lag som säger att elräkningar som förfaller meddelas socialen. Då får man ett brev om att dom är medvetna om det inte mer i vår kommun.

• elmadumle

Det låter mycket att de drar 5000 från din fp, har du inte lämnat in uppgifter om vad du har i lön och hyra, el, bensinkostnad om du åker bill till jobbet, barnomsorg? om du inte gör det drar de efter en tabell bara.

Svar på tråden Skuld till kronofogden med barn!