Rätt beslut men sorgen är övermäktig
Jag behöver bara skriva av mig lite.
Jag gjorde abort i måndags, jag var 10+3 dagar.
Det var en kirurgisk abort, jag gjorde den på sös och jag blev otroligt väl mottagen och de var fantastiskt fina mot mig.
Anledningen till aborten är att killen ifråga är ett ex som definitivt inte vill ha barn...
Jag ändrade mig fram och tillbaka flera gången men kände sedan att för barnet skulle var abort bästa alternativet.
Annars hade den föds in i varannan vecka-förhållande, antagligen en del tjafs mellan mig och pappan samt att jag skulle bli ensamstående vid 24 års ålderoch kände att jag hellre väntar tills jag har en stabil grund och barnet föds in i något tryggt.
I tisdags mådde jag bra, jag hade ont men jag kände mig stark som gjort det och kände att jag tagit rätt beslut..
Men på kvällen gick det upp för mig vad jag har gjort och att jag inte längre är gravid.
Så nu översköljs jag av sorg och känslan av att förlorat något otroligt viktigt.
Det gör oerhört ont och jag vet inte vad jag ska ta vägen.
Samtidigt känner jag fortfarande att det var det "smartaste" valet så det är otroligt dubbelt...
Vet bara inte riktigt hur man ska komma över detta?
Vill bara bli gravid igen, vill åka dit och rädda den.. stoppa tillbaka den igen...
Vilket ju är helt omöjligt.. :'(
Finns det någon som känner som jag, som tagit sig igenom det och har något att säga som jag kan ta till mig i detta..?
Skulle verkligen uppskatta det..