• Gabi

p-piller och bipolär sjukdom

Någon som kan något om detta/har erfarenhet av detta?

Jag mår psykiskt dåligt och jag gjort typ hela livet, har fått diagnos misstänkt bipolär sjukdom och adhd i vuxen ålder. Man får inte bukt med mitt mående, mår psykiskt dåligt hela tiden trots den ena medicinen efter den andra, nu har jag 4 mediciner. Är väldigt väldigt trött så det påvbekar väl mitt psyke lite, orkar man inget blir ju inte livet så roligt.
    Nu funderar jag över mina sjukdomar och p-piller, fick dock p-piller vid 16 års ålder för jag hade så jobbig pms, så som sagt är det bra eller dåligt för mig!

• Svar på tråden p-piller och bipolär sjukdom
  • upp och ner

Jag är bipolär och upplever att jag med p-piller får ökade svängningar i humöret. Kan bli rätt jobbigt när man redan svänger en del pga sjukdomen.
    Men vet inte hur vanligt detta är.

• Gabi

Tack för svar! Hoppas att fler skriver om sina erfarenheter!!

• mánialfr

Vilken typ av bipolär har du? Och vad äter du för mediciner?
    Vissa stabiliserande mediciner ska inte kombineras med hormoner som t.ex p-piller, har din läkare dock sagt att dom funkar ihop är det nog ingen fara men jag skulle personligen inte rekommendera det. 
    Jag fick nyligen sätta in en Jaydess hormonspiral för att det va den med minst hormon och kopparspiral etc funkar inte alls för mig!

Svar på tråden p-piller och bipolär sjukdom