• Amerigo

Runkeeper röstmeddelanden

Tränar med appen "Runkeeper", super bra app på alla vis MEN dessa ljudmeddelanden gör mig galen!

Har stängt av allt som går men fortfarande är rösten kvar som säger "Aktivitet startad" "Aktivitet avslutad" osv. Någon som vet hur man får bort rösten? (Har android telefon)

• Svar på tråden Runkeeper röstmeddelanden
  • Whitetrash86

nope, just för att man ska veta att han startat och slutat. Och hur kan den vara jobbig? Man hör det ju bara 1 gång.

• SecretMe

Inställningar, ljud, volymer. Där har du tre val, "Ringsignal och meddelande", "Musik och video" och "Alarm".
    Nollställ "Musik och video".

Klart! (Hoppas det är likadant på din.)

Förstår dig, ljudet är jättejobbigt!

• Amerigo
    Whitetrash86 skrev 2014-03-28 18:19:28 följande:
    nope, just för att man ska veta att han startat och slutat. Och hur kan den vara jobbig? Man hör det ju bara 1 gång.
    I och med att jag kombinerar mina promenader med att exempelvis handla så är det inte så kul med en app som säger "Aktivitet avslutad/pausad/återupptagen" inne på ica.. 
  • Amerigo
    SecretMe skrev 2014-03-28 18:21:37 följande:
    Inställningar, ljud, volymer. Där har du tre val, "Ringsignal och meddelande", "Musik och video" och "Alarm".
    Nollställ "Musik och video".

Klart! (Hoppas det är likadant på din.)

Förstår dig, ljudet är jättejobbigt!
    Menar du på telefonens inställningar? Jag vill gärna ha musik på (i lurar när jag går) och stänger jag av "musik och video"-ljuden så funkar inte det. Har redan försökt och det är nu min tillfälliga lösning på "problemet". Om du menar i appen så kan jag inte hitta något av de alternativen. 
  • Whitetrash86
    Amerigo skrev 2014-03-28 18:28:41 följande:
    I och med att jag kombinerar mina promenader med att exempelvis handla så är det inte så kul med en app som säger "Aktivitet avslutad/pausad/återupptagen" inne på ica.. 
    Du kan ju plocka bort att du vill ha auto. paus. Annars kommer ju inte appen säga startad/avslutat fören du trycker på knappen. Och det behöver du ju inte göra inne på Ica.
  • Amerigo
    Whitetrash86 skrev 2014-03-28 18:33:33 följande:
    Du kan ju plocka bort att du vill ha auto. paus. Annars kommer ju inte appen säga startad/avslutat fören du trycker på knappen. Och det behöver du ju inte göra inne på Ica.
    Summan av kardemumman: Det går inte att få bort dessa meddelanden?
  • Whitetrash86
    Amerigo skrev 2014-03-28 18:41:04 följande:
    Summan av kardemumman: Det går inte att få bort dessa meddelanden?
    nej, inte vad jag vet, såvida du inte stänger av ljudet på mobilen.
  • Amerigo
    Whitetrash86 skrev 2014-03-28 18:49:59 följande:
    nej, inte vad jag vet, såvida du inte stänger av ljudet på mobilen.
    Okej, tack för svaret  :)
  • Amerigo
    nile10 skrev 2014-03-28 22:33:06 följande:
    Jag kan stänga av rösten på appen.
    Har iPhone.
    Hur gör man? Har visserligen inte Iphone.
  • nile10

Nånstans i inställningar måste det ju vara! Googla! Gubben min har android versionen och han sa att det gick, men att det var krångligt att hitta rätt inställningar.

• Amerigo
    nile10 skrev 2014-03-31 00:05:28 följande:
    Nånstans i inställningar måste det ju vara! Googla! Gubben min har android versionen och han sa att det gick, men att det var krångligt att hitta rätt inställningar.
    Har googlat som en galning men inte hittat något. Men får gå igenom hela appen igen så kanske jag lyckas hitta det :)
  • Tinaaaa

Jag gick in på ljud-timing och sen endast på begäran och nu låter den inte tack o lov

Svar på tråden Runkeeper röstmeddelanden