• Runes

Jobbigt resa till USA med barn?

Jag hör att det kan bli för långt både till Thailand och US men har en känsla av att det är jobbigare för oss vuxna. Inget barn har klagat över något flyg än drygt 4 timmar som längst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-28 19:56
    Dom är 6 och 9

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jobbigt resa till USA med barn?
  • puss

för bebisar är det ingen skillnad. de sover, äter och bajsar.

*puss puss puss puss*
  • lostinspace

Vet inte vilken ålder det är du syftar på, men åkte med en 3-åring, en 14-åring och en 16-åring i höstas. Funkade hur bra som helst

• modsey

nej varför skulle det vara jobbigt?

Åkte till USA med en 3 och 5 åring och ena resan var jag själv med dem.
    I dina barns ålder är de ju riktigt stora, då flög jag själv med dem till Thailand utan att någon av dem eller jag upplevde det jobbigt.

• Labolina

Jag tycker det är riktigt riktigt jobbigt att flyga med barn mellan 1.5-4 ungefär. Dock gör jag det ändå så uppenbarligen anser jag att målet är resan värd. Dina barn är så stora så det tror jag inte kommer bli så besvärligt.

• scanmia

Jag håller med Labolina det beror ju helt på vilken ålder barnen är i. Jobbigast är mellan ett och två år, särskilt om man har dem i knäet. Visst man kan amma och hoppas på att de ska sova, men att hålla en liten energisk, snart tvååring stillasittande i timmavis är inte vad jag skulle kalla lätt. Efter två har de i alla fall eget säte och efter tre års ålder kan man lättare underhålla med böcker, film och (hrm) mutor. Från fem års ålder är det hur enkelt som helst. 

• Runes

Barnen verkar klara sig bättre än vuxna, med sina spel, äta och sova. Och titta ut genom fönstret.

• Dixie

Vi har flygit till USA med barn flera gånger, och det har alltid funkat bra - det har dock varit lite jobbigt när man flyger med 1-2 åring som sitter i ens knä.

• Runes

Flyger man över Island och Grönland även ner till Florida?

• Sannaslim

Allt beror ju på barnen jag reste till washington med en 2åring förra veckan gick hur bra som helst med massa filmer på paddan, roliga leksaker och godsaker. Jetlaggen har hon hanterat bättre än vi vuxna. Bakom oss på planet satt en familj med 7 barn i åldern 2-15 och hörde knappt ett ljud från dom så om barnen är förberedda på resan och sysselsatta så går det nog bra. Sen händer det ju lite på planet ochså mat 3 gånger, läsk bar och skärmen framför med massa saker att kolla in.

• Dixie
    Runes skrev 2014-03-31 01:57:26 följande:
    Flyger man över Island och Grönland även ner till Florida?

Det beror ju på var ni ska mellanlanda.
  • Runes
    Dixie skrev 2014-03-31 08:19:02 följande:

Det beror ju på var ni ska mellanlanda.
    Norwegian kör direkt.
  • yndra

Jag flyger med ungarna mellan sverige-usa varje ar, Inga problem! Mina barn ar i aldrarna 1-9

• shellly

Vi reser till florida nästa vecka med våra tvillingpojkar på 17 månader. Jag är faktiskt inte det minsta nervös. Så länge man som föräldrar försöker så tror jag inte det ska vara några problem. Jag resonerar såhär, antingen går allt hur bra som helst eller så får vi vara den DÄR familjen med dom jobbiga ungarna!! Vad spelar det för roll när man vet att man ska få vara i Florida i 3 veckor och bara njuta med familjen. 

• Snällspiken

Roligt! Åkte två veckor till Florida / Californien / Nevada med en 3 och 5-åring och det var så mycket att titta på och hänföras över att de var snälla som små lamm, trots upp till 10 timmar i bil vissa dagar. 

Resa med barn är kanon!

Svar på tråden Jobbigt resa till USA med barn?