• sofiesan

Nån kattj-vel har kissat ner hela våra utemöblers dynor!!!!!!!

Nån grannkatt har "märkt" sitt revir på våra dynor. Vi har en inhägnad tomt i ett radhus område med staket och grind på våran lilla uteplats. Jag skulle aldrig tvinga att nån har sina katter inomhus för katter ska vara ute men hur ska man göra?? Ta in dynorna , ja men hela rabatten är full i både bajs och kiss, inget trevligt när man har småbarn. Någon som har nåt tips? Spray,larm?

• Svar på tråden Nån kattj-vel har kissat ner hela våra utemöblers dynor!!!!!!!
  • Flaskpostaren
    Monchichier skrev 2014-03-29 10:43:51 följande:

Det hjälper sällan att skrika på en katt. Eftersom den sällan uppfattar det som ett hot.
  • studentbruttan29

Vattenspridare som reagerar på rörelse kanske? Fast jag vet ju inte hur stor trädgård ni har. 

• Monchichier
    studentbruttan29 skrev 2014-03-29 13:13:56 följande:
    Vattenspridare som reagerar på rörelse kanske? Fast jag vet ju inte hur stor trädgård ni har. 
    Finns det verkligen sådant?
  • Fjärilslarv

tycker det är bedrövligt att katter ska få gå ute i bostadsområden. 

• Amnia
    cirkusmusen skrev 2014-03-29 10:17:33 följande:
    Vet inte om det där är riktigt okej dock...

Men när grannens äckliga katter kissar på ens dynor, krafsar upp rabatterna eller springer in i ens hus ska man bara acceptera det. Jag hatar utekatter och dess ägare.
  • isisisis

Vänta in katten när den kommer igen.Lås in den och sätt upp en lapp.Återfås mot nya dynor!
    Sedan tar ni in dynorna.

• hansine
    sofiesan skrev 2014-03-29 08:46:31 följande:
    Nån grannkatt har "märkt" sitt revir på våra dynor. Vi har en inhägnad tomt i ett radhus område med staket och grind på våran lilla uteplats. Jag skulle aldrig tvinga att nån har sina katter inomhus för katter ska vara ute men hur ska man göra?? Ta in dynorna , ja men hela rabatten är full i både bajs och kiss, inget trevligt när man har småbarn. Någon som har nåt tips? Spray,larm?
    Tala med grannen!
  • Lindsey Egot the only one
    isisisis skrev 2014-03-29 18:29:36 följande:

Vänta in katten när den kommer igen.Lås in den och sätt upp en lapp.Återfås mot nya dynor!
    Sedan tar ni in dynorna.

Eller som Plura gör. Han tar katten, sätter sig i bilen med den och kör ut den långt ut på landet.
  • Arbetsvegan
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-29 19:28:27 följande:
    Eller som Plura gör. Han tar katten, sätter sig i bilen med den och kör ut den långt ut på landet.
    Jo det är ju bra gjort. Speciellt när man vet att de flesta katter inte hittar hem igen. Så det som väntar är mest troligt en långsam och plågsam död. Riktigt trevlig snubbe och riktigt trevliga metoder du rekommenderar.
    isisisis skrev 2014-03-29 18:29:36 följande:
    Sedan tar ni in dynorna.
    Varför ska man beslagta annans egendom menar du? För jag antar att du inte tänkt på att man som ägare till dynorna måste bevisa exakt vilken katt det är som förstört? Men katt som katt liksom?
    hansine skrev 2014-03-29 18:52:55 följande:
    Tala med grannen!
    Men herregud! Det kan ju vara livsfarligt att  P R A T A.  Det kan ju hända att man kommer att upplevas som en social och talbar varelse...

• UniqueSnowflake

Spruta bensin ska funka har jag hört.

Svar på tråden Nån kattj-vel har kissat ner hela våra utemöblers dynor!!!!!!!