• Anonym (Kvinna)

    Vart får man tag på förundersökningsprotokoll och domar på nätet?

    Jag har haft sex med en kvinnomisshandlare och vill gärna läsa FUPen och domen för att få en uppfattning av hur allvarligt det är. Hur får man tag på en FUP? Hur får man tag på en dom? Räcker personnummer på gärningsmannen eller måste man ha nån form av målnummer? Tacksam för svar snarast. MvH

  • Svar på tråden Vart får man tag på förundersökningsprotokoll och domar på nätet?
  • Utropstecknet
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-03-29 10:21:44 följande:

    Verkar som att lexbase kommer igång igen 4/4
    Monchichier skrev 2014-03-29 10:20:23 följande:Ignorera?

    Men det är ju inte snällt
    Vem har sagt att du måste vara snäll?
  • Monchichier
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-03-29 10:21:44 följande:

    Verkar som att lexbase kommer igång igen 4/4
    Men det är ju inte snällt
    Svara då.
  • Monchichier
    mr me skrev 2014-03-29 10:23:03 följande:
    Då blev han förmodligen även dömd i svensk domstol.

    Varför ligger du med en kvinnomisshandlare?
    Varför tycker du att det är en relevant fråga?
  • Anonym (Kvinna)
    mr me skrev 2014-03-29 10:23:03 följande:
    Då blev han förmodligen även dömd i svensk domstol. Varför ligger du med en kvinnomisshandlare?

    För att jag tycker att det är spännande och är inte rädd om mitt liv? Givetvis visste jag inte om det. Han var så duktig att han lyckades att inte skrika ut att han misshandlat sitt ex en enda gång när han förförde mig..
  • Anonym (Kvinna)
    Utropstecknet skrev 2014-03-29 10:23:50 följande:
    Vem har sagt att du måste vara snäll?

    Min mamma har lärt mig att man ska vara snäll :)
    Monchichier skrev 2014-03-29 10:24:00 följande:
    Svara då.

    Men de kan jag ju inte heller göra, tänk om han snärjer in mig då?
  • Anonym (Kvinna)
    Utropstecknet skrev 2014-03-29 10:30:03 följande:
    Han har suttit inne för kvinnomisshandel. Varför dumpar du honom Inte? Helst i går.

    Jag låg med han igår, ett one night stand var tanken. Fick reda på efteråt vad han gjort. Ibland händer det att ett one night stand övergår till att vara kk istället. Han missade den chansen genom att misshandla sitt ex. Men jag vill veta hur brutalt osv så jag vet hur arg jag bör vara på svinet.
  • Anonym (målnummer)

    Googla hans namn +dom, googla hans ålder+dom kvinnomisshandel, kvinnofridskränkning, googla ort + dom, googla året för domen, leta på flashback.
    Kontakta de tingsrätter som kan vara relevanta.
    Går att prova en del hemsidor som lägger ut domar som exempelvis Lexnova gratis i någon vecka.

  • Utropstecknet
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-03-29 10:34:11 följande:

    Jag låg med han igår, ett one night stand var tanken. Fick reda på efteråt vad han gjort. Ibland händer det att ett one night stand övergår till att vara kk istället. Han missade den chansen genom att misshandla sitt ex. Men jag vill veta hur brutalt osv så jag vet hur arg jag bör vara på svinet.
    Jag förstår din nyfikenhet men jag hade bara släppt det. Sms:a tillbaka och skriv helt enkelt att du inte har lust att ligga med kvinnomisshandlare och att han kan radera dig från hans telefonbok.
  • Monchichier
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-03-29 10:26:54 följande:

    Min mamma har lärt mig att man ska vara snäll :)
    Men de kan jag ju inte heller göra, tänk om han snärjer in mig då?
    Men svara inte då
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (målnummer) skrev 2014-03-29 10:37:03 följande:
    Googla hans namn +dom, googla hans ålder+dom kvinnomisshandel, kvinnofridskränkning, googla ort + dom, googla året för domen, leta på flashback. Kontakta de tingsrätter som kan vara relevanta. Går att prova en del hemsidor som lägger ut domar som exempelvis Lexnova gratis i någon vecka.

    Googlat alla möjliga kombinationer har jag gjort redan. Lägger ut domar gratis i nån vecka? Hur funkar det?
    Utropstecknet skrev 2014-03-29 10:37:04 följande:
    Jag förstår din nyfikenhet men jag hade bara släppt det. Sms:a tillbaka och skriv helt enkelt att du inte har lust att ligga med kvinnomisshandlare och att han kan radera dig från hans telefonbok.

    Han vet ju inte att jag vet, skriver jag så där så kommer han förstå vem som berättar för mig o jag vill inte sätta den personen i skiten.
  • Anonym (målnummer)
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-03-29 10:40:24 följande:

    Googlat alla möjliga kombinationer har jag gjort redan. Lägger ut domar gratis i nån vecka? Hur funkar det?
    Han vet ju inte att jag vet, skriver jag så där så kommer han förstå vem som berättar för mig o jag vill inte sätta den personen i skiten.
    Hos Lexnova kunde man för något år sedan prova tjänsten gratis i 14 dagar, då får man full tillgång till alla domar i brottmål, ekonomiska mål, familjerätt osv ett antal år tillbaka, går däremot inte att söka på namn utan man får leta efter typ av mål och se om man hittar rätt person genom att läsa domarna.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (målnummer) skrev 2014-03-29 10:45:08 följande:
    Hos Lexnova kunde man för något år sedan prova tjänsten gratis i 14 dagar, då får man full tillgång till alla domar i brottmål, ekonomiska mål, familjerätt osv ett antal år tillbaka, går däremot inte att söka på namn utan man får leta efter typ av mål och se om man hittar rätt person genom att läsa domarna.

    Aha ok, då fattar jag
  • nyans

    Alltså, VILL du träffa honom igen? Då är det väl bara att fortsätta ses och hoppas på det bästa? Som så många kvinnor har gjort före dig...

    Men om du inte vill träffa honom igen (pga det du har fått reda på eller pga något annat) är det väl bara att säga / skriva att du inte är intresserad av mer? Det var trevligt, men tack och hej? Du behöver ju inte berätta varför och (kanske) reta upp honom i onödan...

  • Anonym (Kvinna)

    Träffade honom igår (av en ren slump) passade på att fråga lite om han sida av storyn, svårt att ställa frågor utan att erkänna att man vet nåt bara. Hans version var iaf att hon fått en örfil fick jag fram efter en lång diskution där han många gånger rabblade mantrat att man inte får slå tjejer.

  • Anonym (E)

    Konstigt att folk tror att det behövs mer tjänster för förundersökningsprotokoll

  • Anonym (ASAP)
    Anonym (E) skrev 2022-07-12 18:40:09 följande:

    Konstigt att folk tror att det behövs mer tjänster för förundersökningsprotokoll


    Konstigt att folk inte kanske se skillnaden mellan "Domar" och "FUpar" 
  • Anonym (E)
    Anonym (ASAP) skrev 2022-07-12 20:19:19 följande:
    Konstigt att folk inte kanske se skillnaden mellan "Domar" och "FUpar" 

    Nämen ojdå, skrev jag fel, katastrof....


    Ingen som helst skillnad när det gäller helt odiskret reklam. Trist.

  • Anonym (ASAP)
    Anonym (E) skrev 2022-07-12 20:28:43 följande:

    Nämen ojdå, skrev jag fel, katastrof....


    Ingen som helst skillnad när det gäller helt odiskret reklam. Trist.


    Du är ju inte klok, det är ju inte ens samma sak det är helt olika saker. 


    Nej inte riktigt bryr mig inte men tänkte att TS ville veta 

  • Anonym (E)
    Anonym (ASAP) skrev 2022-07-12 21:02:55 följande:

    Du är ju inte klok, det är ju inte ens samma sak det är helt olika saker. 


    Nej inte riktigt bryr mig inte men tänkte att TS ville veta 


    Du kunde förstå exakt vad jag menade men väljer att spela dum och låtsas som att du delar med dig av den sidan som redan varit reklamlänkad i flera trådar för TS skull. Sådär 8 år senare.
Svar på tråden Vart får man tag på förundersökningsprotokoll och domar på nätet?