• Oscarsmamma84

Hur få 10 månaders och sluta bitas?

Min 10 månaders biter mig ofta och jag vet inte hur jag ska få honom och sluta. Han har 8 tänder så det gör faktiskt ont. Jag säger nej o ajaj o tar bort honom men det är hopplöst. Han skrattar o anfaller igen.
    Någon som har nåt tips?

• Svar på tråden Hur få 10 månaders och sluta bitas?
  • Malima

Brukar ni gosa/busa med honom så att han kan misstolka det som att ni använder tänderna? Testa i så fall att sluta med det. Hos hos oss hjälpte det!

• Oscarsmamma84

Jo jag har gjort det innan men har slutat med det nu men han blir bara värre o värre. Har hört om bitande barn men inte så unga .

• winter90

Jag bet min mamma när jag var liten, det enda som hjälpte mig att sluta bitas. Var att min mamma bet tillbaka för att jag skulle förstå att det tar faktiskt sjukt att bli biten. Jag slutade och inte tog jag skada av det heller :) Men började räcka ut tungan istället, fick då vitpeppar på den och slutade ganska fort med det också!

• pgw

Min son var betydligt yngre när han började bitas. Jag satte tummen i munnen på honom och bände loss så att det skulle kännas lite obehagligt och besvärligt för honom. Någon annan reaktion visade jag inte, jag tittade inte på honom och sade ingenting. De gånger han "pussade" utan att använda tänderna fick han massor med beröm och uppmärksamhet. Efter ett tag slutade han med bitandet helt och hållet.

• Madaren

Jag har haft samma problem fast mer att mitt barn har rivit mig i ansiktet. I början sa jag aj och nej men hon gjorde som ditt barn, skrattade och rev ännu mer... Runt 1 års dagen började hon själv säga "aj" för att sedan riva mig och jag förstod att hon ser det hela som en rolig lek som är lätt att upprepa (barn gillar ju upprepningar) hon river och jag säger aj

• Beckizz94

Hade samma problem när dottern va ca 10 månader, hon bet mig hela tiden kunde knappt ha henne i famnen utan att bli biten. Men tillslut sa jag aj, satte ner henne och distraherade henne med annat. Idag är hon 15 månaden och har inte bitits på ett par månader. Tror dom små liven testar gränser och tillslut tröttnar dom och hittar på något annat att testa Glad

• Litet My

Avled istället för att nejja, en 10 månaders går på impuls och kan interkontinental den så även om han vet att han inte får så kan han inte hejda sig att prova igen.

• Stjärnfall76

Tror det är svårt... han förstår ju inte riktigt än.

Det är nog viktigt att du säger till på ett bra sätt så att du inte råkar ha en glimt i ögat... vilket ju är lätt hänt när de är så små....

• Oscarsmamma84

Tack för alla svar. Han har lugnat sig med bitandet. Efter han bitit mig hårt i axeln så "skällde" jag på honom o satte ner honom på golvet o nu bits han knappt

Svar på tråden Hur få 10 månaders och sluta bitas?