• swede

Ruvare i Helsingborg och omnejd

Hej ! Någon som vill följas åt? Jag kommer sätta in ett eller två 5-dagars embryon på onsdag den 2 april. Vi gör det på Avariga, i Riga med donationsägg. Skulle vara kul med någon i samma/liknade situation i närheten. Så om allt går väl är jag ruvare på onsdag, för första gången

• Svar på tråden Ruvare i Helsingborg och omnejd
  • Nassa

Hej, 
    går och ruvar nere i Malmö. Har gjort ivf med egna ägg men är 40 och min man 42 så vi får se hur det går...
    Satte in 2 st den 28 april. Testdag är den 14 april. 
    Hur mår du?

• swede

Hej Nassa, vad spännande! Vi har precis flyttat från Malmö...Var på RMC på utredning, men jag var för gammal för att få hjälp (41). Var går ni någonstans? Jag var i Riga och fick ett embryo insatt i onsdags. Känns så overkligt nu, bara en lång väntan. Jag har testdag 15 och 17 april. Du satte in den 28:e mars va? Inte april !? Jag mår bra, kanske lite mer trött (eller det kanske är inbillning bara) och en huvudvärk som kommer och går. Fick så många piller nu i Riga Pust. Hur mår du? Får du ta sprutor nu eller hur fungerar det med IVF? Vi fick gå direkt på äggdonation eftersom jag tyvärr hade hamnat i klimakteriet...Är du nervös eller hur känns det?? Kram

• Nassa

Hej,

Jag är faktiskt lite nervös man går mellan hopp och förtvivlan på något konstigt sätt. Har PMS liknande utbrott vilket är en utmaning på jobbet. Fick ett utbrott igår morse på en kollega/chef. Så idag har jag fått frågan om jag är gladare..... Har inte kunnat säga sanningen på jobbet så det är mycket lögner och smusslande. Det är väl alla hormoner man äter. 
    Jag gjorde utredningen i maj på Cura i Malmö för Pia. Hon var så positiv så jag kände inte mig så stressad att komma igång. Skulle byta jobb i september och hade 6 mån provanställning framför mig. Jag har redan förlorat jobbet under en tidigare graviditet som slutade i missfall. Gjorde ett försök på Cura/Öresund som slutade med att de fick ut ett ägg som inte gick att befrukta. Jag gick verkligen in i väggen och undrade vad som hade gått fel. Till viss del var det kliniken som inte gav mig den bästa möjligheten de skulle ha avbrutit och ändrat dosen till nästa behandling. De gjorde ett äp trots att de visste att det inte fanns något att plocka.... Har bytt klinik till Nordic IVF Malmö. De är bra och Pia jobbar där. De har varit super och är väldigt gulliga samtidigt som de är proffsiga. 
    Jag satte tillbaka 2 stycken fina den 28 mars, ska testa den 14 april de vill att man väntar 18 dagar för vara säker och för man inte ska sluta med hormonerna för tidigt, men det är en måndag. Jag testar nog på söndag morgon för jag vill inte stressa iväg till jobbet om beskedet är -
    Jag är 40 1/2..... tiden går fattar inte att jag har lyckats bli så här gammal :)
    kram

• swede

Hej igen! Och vilken resa du har varit med om. Du har varit med om tuffa saker, så det är ju inte konstigt om man inte orkar hela tiden. Jag tycker att det psykiska är det jobbigaste, med alla tankar och funderingar hela tiden. Hoppas att det går hela vägen den här gången för dig Skäll ut de på jobbet bara, ut med det...tror det bara är bra Ha, ha...Jag är på RD 7, tror jag och det enda jag känner är huvudvärk och trötthet. Hur går det för dig? Hur har det gått på jobbet? Har du skällt ut någon mer ?? Mitt humör är faktiskt ganska ok tycker jag, fast det är klart jag vet inte vad de andra tycker...ha, ha... hoppas att du mår bra i alla fall och att det går framåt. Känner du någonting? Massor med kramar

• Nassa

Hej igen,
    Igår hade jag jätte ont i magen när jag vaknade. en riktigt mensvärk + huvudvärk. Då tänkte jag j#€%/% nu kommer den. Tog en alvedon och åkte till jobbet med tamponger och extra trosor med mig. Ringde kliniken på eftermiddagen och hon sa att det var fullt normalt. Mina äggblåsor börjar bilda gulkroppshormon och det kan kännas som mensvärk. Fick ingen blödning och mår bättre idag. De sa att jag ska testa på söndag och tisdag avsett om jag får mens eller inte. Ska fortsätta med lutinus fram till tisdag. Tisdag är ruvardag 19. Jag jämför väldigt mycket hur det kändes förra gången jag var gravid men sen verkar det som att det kan skilja mellan graviditeterna en del. Jag har varit trött och hängig precis som du känner. Nu är jag extra trött för jag har jobbat non-stop sen förra onsdagen. Så är det när man sjukskriver sig då får man jobba extra mycket när man kommer tillbaka :) Som jag sa till min vän; Man är en HEN på jobbet men får betalt som en HON :) Mina kollegors fruar är hemmafruar som sköter allt hemma.... Ha en bra dag! :)

• swede

Vad skönt att höra att de sa att de var helt normalt Klart man blir orolig när man får ont, men det kanske bara är två små, små knyten som gör sig lite hemmastadda !? Vad spännande!! Det är ju snart söndag. Åhhhhhh så spännande! Själv får jag vänta ända till tisdag...känns som evigheter tills dess. Oj vad du har jobbat mycket, se till att vila lite också...om du kan! Förlåt, nu lät jag precis som min mamma...Hoppas att du får en bra dag och stort lycka till i helgen.

• Nassa

Testade negativt idag :( har väl inget hopp att det ska vara annorlunda på tisdag. Får ladda om till maj men det är tufft att behöva ljuga och smussla på jobbet och min man är inte hemma under behandlingarna. Kände på mig att det skulle vara negativt eftersom jag fortsätter blöda och jag inte känner mig gravid.... så jag spontan köpte en ny handväska igår.... Jag vet inte riktigt hur jag ska vara snäll mot mig själv. Får ta en dag i taget.... 

Jag hoppas verkligen att du får plussa när det är dags! 
    kram

• Nassa

Hej, hur mår du? Jag hade is i magen och testade igen i tisdags. Det var svagt positivt, testade onsdag och idag och det är plus på stickan. Så nu måste jag tro på det :) Känner mig inte gravid men har lite ont i magen...
    kram

• swede

Nassa, det är ju fantastiskt! Du är GRAVID ju!! Så himla kul!! Stort grattis!! Och vet du, jag har också testat positivt!! Så det här en bra tråd ! Jippie!! Jag har inte förstått det bara, har svårt att ta in det...! Men är såååå glad!!! Glad påsk, Nassa!! Massor med kramar och grattis igen

• Nassa

Fantastiskt! Hur många dagar har du ruvat?
    Glad påsk1 kram

• swede

Jag satte in ett embryo (5-dagars) den 2 april, så det blir 17 dagar nu. Hade testdag i tisdags. Glad påsk till dig också!! Kramar i massor

• Nassa

Hur har det gått för dig? 
    Jag fick tyvärr ett utomkvedshavandeskap. Som tur gick det bra behövde ingen operation eller cellgifter. HCG värdet sjönk och min kropp resorberade embryot. 
    Har startat ny behandling sen igår. Kämpar på....

• swede

Hej Nassa! Åh vad tråkigt att höra att du fick ett utomkvedshavandeskap, men härligt att höra att du redan är på det igen! Jag blev gravid, men fick missfall i vecka 6. Det har blött väldigt länge, men nu är jag på banan igen. Vi tar det lugnt nu och ser fram emot en liten semester i Juni och så tar vi nya tag senare i sommar. Hoppas kunna göra ett andra försök i Juli. Hur länge får du äta tabletter/ta sprutor nu? Massor med kramar och lycka till.

• Nassa

Vad trist att höra om ditt missfall. Ja det låter som en bra idé att vila och ta semester. Man måste ta hand om både kropp och själ i denna process. Tyvärr kunde jag inte vänta om jag inte ville vänta till mitten av augusti på nästa behandlingen för min klinik har sommarstängt. Jag önskar dig verkligen lycka till nästa gång!!!! Hör gärna av dig och berätta hur det går! Styrkekramar

• swede

Nassa, hur har det gått för dig? Hur mår du?

Vi startar så sakta upp ett nytt försök i Riga. Om allt går sig väl blir det insättning i mitten av september Solig. Nu kör vi!!

Svar på tråden Ruvare i Helsingborg och omnejd