• Anonym (orolig tjej)

Män med minskad sexlust se hit!

Hej
    Är du man och har minskad sexlust kanske du kan hjälpa mig.

Vi är mellan 30-35 år och har en dotter ihop. Vi ser båda bra ut så där ligger inte problemet.

Problemet är att jag är ingenjör och välbetald och min man hoppar mellan ostabila arbetsplatser och är delvis arbetslös eller underbetald. han känner sig misslyckad. Detta påverkar vårt sexliv. Han vill nästan aldrig ha sex känns det som. Jag vill ha sex minst 1 ggr/v och han nöjer sig med 1-2 ggr/mån jag dööööör av frustration. Jag känner mig otillräcklig! Är det verkligen så att det bara är tjejer som inte vill ha sex så ofta? Kan inte män också få minskad sexlust?

Han säger att det beror på hans ekonomiska status som gör honom nedstämd. Vi älskar varandra och sexet är bra när vi har sex.

Men jag håller på att bli galen han vill aldrig om jag tar initiativ det är bara om han tar initiativ.
    Jag funderar på att skaffa en älskare i väntan på att han ska fixa till sitt liv. Någon som provat det? Är det en bra ide? Jag har aldrig varit otrogen och är emot det men kan ju inte tvinga min man att ha sex om han inte vill.

Vad ska jag göra? Vad är problemet? Om någon känner igen sig i min man kan ni snälla berätta för mig??? För min man vill inte prata om sex och pengar det är känsliga ämnen för honom vi kommer ingenvart!

Tack!

• Svar på tråden Män med minskad sexlust se hit!
  • Faun

Hej!

Jag känner igen mig i din man, och det har gått så långt så min sambo vill nu separera. Du får gärna skicka mess till mig om du vill så kan jag berätta mer. Vet inte hur mycket jag vågar skriva här, är rädd för att någon kanske skall känna igen mig.

• ManiLund

Suck...jobbig situation.

Jag är ju en omoralisk person så mitt  första amoraliska råd är att ta en älskare.

Men om du nu är mer intresserad av att bygga en relation handlar det väl i första hand om att få din man att komma på fötterna igen. Inte helt lätt att veta hur det ska gå till. Är han deprimerad "på riktigt" eller är det mer nån slags existentiell livskris han genomgår?

Om han lider av en depression är det kanske inte så konstigt att hans lust är borta. Är det bara sexlusten eller är det överhuvudtaget lusten att göra saker som är borta? Om det ÄR en regelrätt depression borde han få hjälp. Sen kanske lusten kommer av sig själv. En del antidepressiva läkemedel har ju till och med den behagliga bieffekten att de tom kan öka sexlusten.

Om det är mer hans självkänsla som fått sig en törn av det faktum att han inte känner sig lyckad så får han väl ta tag i det. Utbilda sig, lära sig att hantera sin situation, förlika sig med att försörjas av en kvinna, skaffa sig ett liv som är rikt även om han inte blir rik...

Slutigen, tvinga honom att snacka. Du riskerar ju att bli medsjuklig...

• Anonym (Mr)

Att vara otrogen borde ju inte vara ett alternativ. Om er relation mår bra menar jag. Vet hur frustrerande det kan vara att gå sexlös. Har själv varit i den sitsen. Föreslå parterapi. Vägrar han trots det så kanske du ska överväga att lämna. Man ska inte behöva leva ett sexlöst liv. Det är ett grundläggande behov, för många i alla fall. Försök få honom att förstå hur dåligt du mår av att känna dig ratad. Önskar dig/er verkligen lycka till, det är en ond cirkel som stjäl fruktansvärt mycket energi.

• Anonym (same)

Jag var i din sits ts. Blev uppmärksammad av en kollega på jobbet och började ha sex med honom. Gick bra iochmed att mina sexuella behov tillfredställdes.

• Anonym (orolig tjej)

hej igen tack för svar. nej han är inte deprimerad på riktigt så fort han har fast jobb så är allt bra igen. just nu är han mittemellan jobbar extra och söker jobb. sexlös skulle jag inte säga att jag är men i en relation är man ju två och det är trevligt om bådas behov är någorlunda tillfredställda. ska prova att förklara hur det känns att bli ratad och att jag inte behöver bli deprimerad för att han är det.
    Jag har också fått "inviter" av en kollega på jobbet men har avisat de (trots att jag också vill) eftersom det verkar dumt att klanta sig på jobbet finns ju andra ställen man kan haffa killar. fast det finns ju en spänning på jobbet som är rätt så oemotståndlig. Att göra det förbjudna liksom. Du som föreslog parterapi har du provat det? funkar det?

intressant att ingen föreslog att jag skulle stötta honom och att 2ggr/mån inte är så farligt för att vara en svacka. men det kanske bara är min bild av ett normalt förhållande... 

mera tips emottages tacksamt! 

• ManiLund

Låter som om det bara är en tidsfråga innan du ger dig åt nån annan...

• Anonym (Mr)

Ja vi löste våran sexsvacka med parterapi. Den som är utan lust blir tydligen väldigt låst utan att riktigt fösrtå det själv. Så att ta hjälp av en terapeut var precis det vi behövde. Och det här med att vara otrogen...det lär bara förstöra en massa för er. Fråga din sambo först om det är ok att ha sex med andra. Vem vet han kanske är med på det?

• Anonym (Asimoven)

VAR INTE OTROGEN!
    Är allt bra när han har jobb så kommer det att lösa sig sjäv .
    Men är du otrogen så kvaddar du förmodligen ert äktenskap, så tänk på vad du riskerar och lägger i vågskålen,  den du älskar, din man, ert förhållande, risken att träffa dottern varannan vecka.
    Kommer det fram att du är otrogen tror jag att det dödsstöten för din man, jag menar utan jobb deppig över det, känner kravet att du vill ha mer sex, hans värld rasar samman.
    Tänk dej för

• Anonym (Asimoven)

Härsknar till när jag läser hur lättsinnigt du verkar ta på ert förhållande.

Du får sex 2 ggr i månaden när han är nere, mot normalt 4 ggr månaden, brukar han vara utan jobb i månader?

Efter ditt resonomang att du vill vara otrogen tycker faktiskt jag att du ska ta och sätta dej ner med din man, vare sej han vill eller inte och berätta att du funderar på att vara med en annan som du gillar

Tala om att du är beredd att vara otrogen om inte sexet blir bättre och mer frekvent.

Då ger du honom möjligheten att vara delaktig i huruvida ni ska vara ihop eller skilja er.

Blev lite tjatigt, ursäkta

• batteri13

Tack Asimoven! Bästa svaren hittills! Du har helt rätt! sexet är bra det är frekvensen det är fel på och helt riktigt förhållandet är bra i övrigt. Jag behöver lära mig att lyssna och han behöver lära sig att prata.
    Tack!

• Anonym (Vitt förhållande)

Hej
    Känner man sig oattraktiv vill man inte ha sex, att vara utan jobb kan bidra till det. Varför inte fråga vad han behöver? Han kanske vill ha ett frikort? Eller en tredje  part i sängen? Fråga om hans behov, var skon klämmer? 
    Själv lever jag i ett vitt förhållande, min sambo vill inte men är medveten om det... så på ngt sätt ska vi lösa det. Har inte varit otrogen och tackat nej till inviter, men det är jobbigt... Ska fatt mod till att be om frikort - som en tillfällig lösning. Ärlighet kräver mod, men brukar funka bäst i långa loppet

Svar på tråden Män med minskad sexlust se hit!