• spöke

Sveriges gubbigaste namn - vilket gillar du bäst?

Inspirationslista för de som letar ovanliga namn, gillar gubbnamn i allmänhet eller bara gillar att namnnörda (som jag).  

Med anledning av den här artikeln om namn med högst medelålder i Sverige
    www.metro.se/nyheter/har-ar-namnen-som-snart-kan-do-ut/EVHncu!FGq6cRBWReWco/

{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}

Mansnamnen med högst medelålder i Sverige

Karl Gustaf: 74,9 år 

Karl Erik: 74,6 år

Kjäll: 74,4 år

Göte: 73,9 år

Gösta: 73,6 år

Adolf: 73,3 år

Karl Axel: 73,2 år 

Väinö: 72,5 år

Ejnar; 72,4 år

Rune: 72,2  år

Fotnot: De tio tilltalsnamnen som hade högst respektive lägst medelålder den 31 december 2013. Tilltalsnamn med minst 100 bärare av namnet ingår. 

{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}

Vilket gillar du bäst? Kan du tänka dig att rädda något av namnen genom att ge dina barn namnet?
    Kommentera gärna.  

SpökeTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 15:00
    Tantnamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m72903975.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sveriges gubbigaste namn - vilket gillar du bäst?
  • IsDimma

Kjäll även om jag föredra stavningen med e.

Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • FemmeM

Min pappa (fyller 74 i år) heter Rune och min äldsta son har namnet som andranamn, så röstade givet på det :)
    Som tilltalsnamn skulle jag dock inte välja något av dessa namn ;)

• DenNamnbitne

Adolf är ett väldigt vackert namn, synd att det är så ute. Många var fina här: Gösta och Karl-Erik är mycket trevliga också.

• Pissenisse

Jag tycker inte om något utav namnen men jag röstade på Karl Erik eftersom både Karl och Erik är riktigt fina namn, gillar inte dubbelnamn.

• tulip79

Gillar Einar, det stod på vår namnlista, men vi fick en dotter o hon kunde inte gärna få ett gubbnamn!

• tulip79

Gillar Einar, det stod på vår namnlista, men vi fick en dotter o hon kunde inte gärna få ett gubbnamn!

• isolande
    spöke skrev 2014-04-01 16:53:09 följande:
    Göte & Gullan.
    Hjärta, så underbara karaktärer!
  • Boothwalker

Göte och Einar =)

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Norrut

Intressant. På motsvarande lista över kvinnonamn gillade jag många av namnen, här gillar jag egentligen inte ett enda. Skulle vara Karl-Axel då, det är lite gulligt Flört

• spöke
    Norrut skrev 2014-04-11 20:11:08 följande:
    Intressant. På motsvarande lista över kvinnonamn gillade jag många av namnen, här gillar jag egentligen inte ett enda. Skulle vara Karl-Axel då, det är lite gulligt Flört
    Intressant indeed.
Svar på tråden Sveriges gubbigaste namn - vilket gillar du bäst?