• Virvelin

Solkräm utan en massa skräp?

Jag är helt nya i föräldrabranschen, iallafall vad gäller solkrämer till barn. Min kille är snart 1,5 och kommer således oundvikligt vistas i solen.

Jag har googlat och hittat lite allt möjligt, många tester är flera år gamla så dom litar jag väl sådär på, nåt bättre lär väl ha kommit ut?

Vad finns det för krämer utan parabener och nanopartiklar som fungerar? Tips?

• Svar på tråden Solkräm utan en massa skräp?
  • Natulcien

Vi använder La Roche-Posay Anthelios 50+. Det var den bästa jag kunde finna förra säsongen i alla fall. Men kanske finns det ännu bättre krämer..?

Men vi försöker att hålla i skugga och skydda med långärmat, långbent, solhatt så långt det går till att börja med. Och inte vara ute så långa stunder mellan 11-15. Det är mest på stranden vi använder solkräm.
    Själv använder jag inte solkräm alls, utan vänjer huden långsamt och undviker att ligga och "steka".

• Virvelin
    Natulcien skrev 2014-04-01 19:18:09 följande:
    Vi använder La Roche-Posay Anthelios 50+. Det var den bästa jag kunde finna förra säsongen i alla fall. Men kanske finns det ännu bättre krämer..?

Men vi försöker att hålla i skugga och skydda med långärmat, långbent, solhatt så långt det går till att börja med. Och inte vara ute så långa stunder mellan 11-15. Det är mest på stranden vi använder solkräm.

Själv använder jag inte solkräm alls, utan vänjer huden långsamt och undviker att ligga och "steka".

Tack! Ska kika på den

Samma här, skyddar med kläder men det små kinderna lyckas på något oförklarligt sätt iallafall bli solkyssta!
  • mahlin83

säljer forever livings solkräm samt solspray. faktor 30. Utan parabener!  Hör av dig om du vill ha lite mer info.

• helene 355
    Virvelin skrev 2014-04-13 11:02:31 följande:

Den här blev det för oss också. Hoppas den lever upp till förväntningarna. Har ni provat den tidigare?
    nej betällde dne nyss men en kompis tyckte den var jättebra :)
  • Virvelin
    helene 355 skrev 2014-04-13 12:53:22 följande:
    nej betällde dne nyss men en kompis tyckte den var jättebra :)

Aha!
  • Flickan och kråkan
    helene 355 skrev 2014-04-12 21:54:03 följande:
    denna har vi köpt och kan rekommendera www.jordklok.se/barn-baby/lotion-kram/ekologi...

Jag köpte den för två år sedan men använde den aldrig då den inte har tillräckligt uva-skydd enligt rekommendationerna. Har de ändrat ingredienserna eller är det fortfarande bara titandioxid som är filter?
Svar på tråden Solkräm utan en massa skräp?