• obelix

Fortfarande dräktig eller i löp??

Hej Har en liten fundering vår katt blev parad 27feb och de tidiga tecknen på dräktighet har stämt, med tex mörk rosa spenar runt dag 21, men nu idag när vi tittade va spenarna ganska blekrosa igen fast fortfarande ganska stora. Hon har även börjat rulla sig. Är hon fortfarande dräktig trots färgen på spenarna och rullningarna eller har hon fått "missfall" och ska redan in i löp igen? Vad tror ni? Har ni nån erfarenhet av detta? Hoppas verkligen hon fortfarande är dräktig....

• Svar på tråden Fortfarande dräktig eller i löp??
  • Majsan70

Ungarna kan ha resorberats och hon kan ha gått in i löp igen. Jag har varit med om detta själv. Det är ju så att ju längre dräktigheten pågår ju mer skall man ju se. Eller så gosar sig bara honan i det härliga vårvädret.

• obelix

Men kan det vara så att hon är dräktig trots bleka spenarcelker håller de sig riktigt rosa hela dräktigheten?

• nemo1

De flesta dräktiga katterna blir otroligt harmoniska och keliga. Kan inte låta bli att hoppas att katten har stamtavla...

• nemo1
    obelix skrev 2014-04-01 21:09:59 följande:
    Ja det har båda ;)
    Strålande Skrattande
    Som sagt så blir de allra flesta katter mycket mer keliga vid dräktighet så hon har säkert inte kommit i löp.
  • obelix

Det låter ju bra :) färgen då? Ingen betydelse för fortsatt dräktighet? Om de skulle ha återbildas är det något vi behöver göra med honan då?

• Majsan70

Alla katter är ju olika, men normalt sett så blir spenarna rödare o rödare under dräktigheten. Har du möjlighet att ta bild och lägga ut?

• nemo1

Jag har just nu en högdräktig jourkatt vars juver är svarta Skrattande

• Majsan70
    nemo1 skrev 2014-04-01 21:52:31 följande:
    Jag har just nu en högdräktig jourkatt vars juver är svarta Skrattande
    Haha det har jag aldrig sett...fast hmm..inte så konstigt då alla mina katter är "vita".
Svar på tråden Fortfarande dräktig eller i löp??