• Choklaad

Bröstimplantat framför bröstmuskeln

Hejsan,

sitter med bebisfeber då jag och min sambo tänkte börja försöka med barn. Jag vill ju kunna amma mina barn så länge som möjligt och helst utan ersättning, men jag gjorde en bröstförstoring för 4 år sedan med implantaten framför bröstmuskeln.

Jag har läst om många som har under muskeln som kunnat amma utan problem men hittar inget om man har över bröstmuskeln? Har inte gjort något lyft och snitt under bröstet.

Någon som har framför muskeln eller känner någon som har det som kunnat amma/inte kunnat amma? Känner mig oroad då amning känns viktigt för mig om jag ska skaffa barn

• Svar på tråden Bröstimplantat framför bröstmuskeln
  • NintendoGamer94

Är inte säker på om de går men vad spelar de för roll? Man kan skaffa bebis ändå! De finns ersättning att köpa ^^ och jag vet att de är nåt speciellt med att amma men om de inte går så finns ju iaf alternativ ^^

• lillaponnyn

jag skriver som den andra
    min bror vill inte ha tutten så min mamma fick ha ersättning hela tiden till honom

så alla barn vill inte ha tutten

så känn inte så

vill du ha barn , skaffa det då...

• listo

Om amningen känns avgörande för om du ska skaffa barn, så ska du nog inte skaffa barn. Amningen kan krångla på många sätt och när du väl står där med bebis i famnen och inte kan amma så är det liksom för sent att ångra sig.

Vill du ha barn - skaffa barn. Se sedan till att barnet får mat, genom bröstet eller genom flaska. I det stora hela är det en skitsak vilket du väljer så länge barnet slipper svälta ihjäl.

• Momalicious

Säger som de andra, bara för att du fysiskt kan producera och släppa ifrån dig mjölk så betyder inte det att amningen fungerar. Det gör det inte för alla.

• Flisan79

Risken att inte kunna amma är lika stor oavsett implantatets placering.

Att risken att just dina implantat kommer störa amningen är mycket liten. Men som de andra säger så kanske amningen inte kommer att fungera vilket fall som helst.

• idapetterssons

Min väninna gjorde precis en bröstförstoring, hon la implantaten bakom muskeln, för kirurgen sa att det kan bli svårt att amma om man lägger det framför. Men som andra säger, det kan krångla i vilket fall, vare sig du har vanliga tuttar eller faketuttar. :) min dotter åt ersättning eftersom amningen krånglade, hon mår toppen! Så skaffa barn om ni vill det.

• Choklaad

Det är inte det avgörande för att jag ska skaffa barn. Jag kände en oro. Ber om ursäkt för detta.

• Choklaad
    listo skrev 2014-04-02 05:38:11 följande:
    Om amningen känns avgörande för om du ska skaffa barn, så ska du nog inte skaffa barn. Amningen kan krångla på många sätt och när du väl står där med bebis i famnen och inte kan amma så är det liksom för sent att ångra sig.

Vill du ha barn - skaffa barn. Se sedan till att barnet får mat, genom bröstet eller genom flaska. I det stora hela är det en skitsak vilket du väljer så länge barnet slipper svälta ihjäl.
    Att du på fullaste allvar tror att jag endast vill ha barn om jag kan amma och att jag annars skulle låta mitt barn svälta är rent av riktigt elakt sagt av dig. Fy
  • listo
    Choklaad skrev 2014-04-02 16:49:53 följande:
    Att du på fullaste allvar tror att jag endast vill ha barn om jag kan amma och att jag annars skulle låta mitt barn svälta är rent av riktigt elakt sagt av dig. Fy
    Nu läste du nog mitt inlägg som fan läser Bibeln, men det låter ju bra att amningen inte är avgörande.

Och nä, jag antydde inte att du skulle låta ditt barn svälta, jag påpekade bara att det finns många sätt att mata sitt barn och att det viktigaste ju är ATT barnet får mat, inte HUR.

Lycka till med ditt/dina framtida barn, det kommer säkert att gå hur bra som helst
Svar på tråden Bröstimplantat framför bröstmuskeln