-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Hur länge räcker en flaska tabasco hos dig?
-
Flaskpostaren skrev 2014-04-02 17:49:14 följande:Du uttryckte dig rasistiskt!
Nej, att säga svenssonkrydda är inte rasistiskt! -
mama no1 skrev 2014-04-02 17:34:48 följande:Jag tycker att Tabasco är en "svenssonkrydda" så nej, det köper jag ej. Men är ingen mes för det för det finns ju tusen andra kryddor som smakar mkt bättre och är starkare, på utländska affärer t ex.
Hahaha! Underbart! -
mama no1 skrev 2014-04-02 17:58:30 följande:
Ok, fattar. Du skämtar med mig, är lite trög ibland 👹Jo det är det! Att enbart för det är en svenssonkrydda antyda att den är dålig är rasistiskt!Madmoiselle skrev 2014-04-02 17:58:43 följande:
Nej, att säga svenssonkrydda är inte rasistiskt!
Annars borde jag få säga negerboll!
-
I tre år kanske
Det är en krydda jag väldigt sällan använder!
-
Då borde ju "blattekrydda" "negerkrydda" osv inte heller vara rasistiskt? Jag visste inte att tabasco var svensk men tydligen då? Förstår inte varför personen ens skrev så. Säg bara att man tycker den är för svag, vad har folkslag med det att göra?Madmoiselle skrev 2014-04-02 17:58:43 följande:
Nej, att säga svenssonkrydda är inte rasistiskt! -
Kollade nyss kylen, våran tabasco gick tydligen ut för 4 år sedan.. Så här räcker den forever! Lika bra det egentligen för det smakar skit :)
-
Var det den första flaskan du någonsin köpt i ditt liv?MissEofc skrev 2014-04-02 19:29:28 följande:Kollade nyss kylen, våran tabasco gick tydligen ut för 4 år sedan.. Så här räcker den forever! Lika bra det egentligen för det smakar skit :)
-
Ja, tror vi hade den till nån grej i skolan på högstadiet..
-
Hmm..möjligen 1 månad..
-
Ibland till matlagning, men oftast till Bloody Mary används den hos oss. Skulle tippa på att en liten flaska räcker ett år. Bloody Mary är btw riktigt gott!!
-
Ganska länge då Tabasco smakar bara starkt och inget annat, värdelös "krydda" och duger enbart att ha på stekt ägg för lite hetta.
-
Fråga: Hur stor är flaskan på bilden? Så jag vet ungefär.....
-
Klicka på bilden...Aniiee skrev 2014-04-03 02:55:56 följande:Fråga: Hur stor är flaskan på bilden? Så jag vet ungefär.....
-
Nej chili är för likt paprika och paprika är äckligt.
Så här köps inga chiliprodukter. (Mamma och bror älskar dock chili så jag äter ofrivilligt när jag är där ibland)
-
Aldrig köpt det, och kommer aldrig köpa det...
tycker inte om det för fem öre.. :) -
Oh!, TY =PFrontline skrev 2014-04-03 07:49:44 följande:Klicka på bilden...
En sån räcker ungefär 6 månade fär mig....1,5 dl är ju ganska mycket, i alla fall.... Men mest hittar jag bara flaskor på o,5 dl ungefär...... en sån räcker i en-två månader....