• spöke

Årtiondets största ras - vilket flicknamn har du tröttnat mest på?

Det här är de fem flicknamn som har minskat mest (procentuellt sett) mellan 2003 och 2013.Anna
    Hanna
    Josefin
    Elin
    Tilda

Vilket flicknamn har du tröttnat mest på av dessa? Tycker du att deras tid är ute? Eller håller de fortfarande?

Nyfiket Spöke

Pssst! Här hittar du årtiondets raketer bland flicknamnen: 
    www.familjeliv.se/Forum-3-123/m72506888.htmlTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-02 14:44
    Pojknamnsras: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m72913079.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Årtiondets största ras - vilket flicknamn har du tröttnat mest på?
  • Natulcien

Jag tycker att Anna och Elin är fina. Och Hanna är allra finast, ett av mina favoritnamn. Alla de tre är klassiker som fortfarande håller.
    Det tråkigaste i samligen är väl Tilda, men även Josefin känns ju ganska uttjatat. Alla småflickor hette ju Josefin för sisådär 20 år sen...och alla kallades för "Jossan"...

• fluu

Trött på Tilda eftersom det känns som modenamnet som kom från ingenstans, var väääääldigt poppis och sedan dog snabbt. Rätt trött på Elin med, det heter ALLA i min ålder.

Hoppas dock på en comeback för Anna. Eller att det inte försvinner. 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Josephine96

Nämen se där är ju mitt namn haha det har jag absolut inte tröttnat på! Anna och Hanna är jag trött på...

• Madmoiselle

Anna och Elin är helt klart fulast! (Jag heter själv Anna) Tilda och Josefin är jättefin namn, men jag föredrar stavningen Josephine.

• Flaskpostaren

Årtioendets största ras är väl Amerikanarna? Jäklar vad dom har tjockat på sig!

• Abbe83

Jag är trött på Tilda. Anna är fint men på min lista med favoritnamn finns både Elin och Hanna. Josefine kommer bli andranamn om jag får en dotter nån gång för min syster som är bästa vän heter Josefine. 

• Mercurialis

Tilda fick min röst.

Elin är däremot ett namn jag tycker mycket om. Det hette min farmor, som jag aldrig har träffat och hade jag haft en dotter skulle hon ha fått namnet Elin som tilltalsnamn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Peach

Josefin fick min röst. Gillar övriga! Särskilt Hanna.

• Dixie

Tilda, övriga namn känns mer klassiska - särskilt Anna!

• Pissenisse

Tilda, det är ju ett halvt namn. Anna däremot är ju ett av de allra finaste namnen.

• Norrut

Josefin.

De andra namnen upplever jag som fina, men intetsägande. När jag träffar folk med de namnen brukar jag glömma bort vad de heter cirka tre sekunder efter att vi presenterat oss för varandra. Har jobbat med personer jag knappt vågar kalla vid namn eftersom jag även efter lång tid kan bli osäker på om det var Hanna eller Anna de hette...

Svar på tråden Årtiondets största ras - vilket flicknamn har du tröttnat mest på?