• spöke

Årtiondets största ras - vilket pojknamn har du tröttnat mest på?

Det här är de fem pojknamn som har minskat mest (procentuellt sett) mellan 2003 och 2013.Linus
    Hampus
    Simon
    David
    Joel

Vilket pojknamn har du tröttnat mest på av dessa? Tycker du att deras tid är ute? Eller håller de fortfarande?

Nyfiket Spöke

Pssst! Här hittar du årtiondets raketer bland pojknamnen: 
    www.familjeliv.se/Forum-3-123/m72506918.htmlTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-02 14:44
    Flicknamnsras: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m72913046.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Årtiondets största ras - vilket pojknamn har du tröttnat mest på?
  • Natulcien

Även här finns en av mina toppfavoriter med: Joel! Det har jag verkligen inte tröttnat på.
    Men de andra har jag aldrig varit särskilt förtjust i. Linus känns nog mest "ute"...

• Bling1975

Joel och Simon är några av mina favoriter. Överlag helt ok namn, röstade på Linus som jag gillade minst.

• fluu

Jag är nog väldigt trött på alla. Det är liksom mina klasskompisar hela bunten det där. Kanske Hampus och Simon mest.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Themis
    Josephine96 skrev 2014-04-02 17:56:44 följande:
    Definitivt simon, har aldrig någonsin träffat en snäll simon
    +1
    Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • Peach

Röstade på Hampus. Det är ingen favorit. Gillar David och Simon bäst. Även Joel är fint.

• Sthlmtjej24

Tycker att det är fina namn överlag och skulle inte reagera på om ett barn hette så, även fast många av mina jämnåriga bär sådana namn.

• Norrut

Joel, usch, aldrig gillat. Fast det beror nog mer på att alla Joel jag träffat har varit så sjukt otrevliga, än på att namnet är fult i sig... Rent objektivt kan jag känna att det nog är -us-namnen, Hampus och Linus, som är mest UTE.

Simon gillar jag bäst, av samma subjektiva anledning jag ogillar Joel - har bara träffat snälla och mysiga killar som heter det. (Josephine96, undrar om det bara är tur eller otur, eller om det är en generationsfråga? Jag är åtta år äldre än dig.)

Svar på tråden Årtiondets största ras - vilket pojknamn har du tröttnat mest på?