• Anonym (Ts)

Sluta tänka på gravidtet barn osv.

Hej jag och min man har försökt bli gravida i 2 år och 10 månader. Idag var jag hos gyn det var inget  fel men många äggblåsor (gyn sa att det var bra med många äggblosor) och oreglbunda menscyklar , fick även ta blodprov för se om jag har något fel där, om det var det så skulle jag få några tablett för ägglossningen. Men har en känsla att det inte är något problem där heller. Och då får vi vänta tills jag ha fyllt 24 år för att få en grundligare undersökning och 25 år för ivf. Så tänte höra om någon annan har försökt bli gravida längen men inte blivit det. Hur ni gick vidare? Hur slutade du tänka på det hela tiden ? Och om ni förtsätte försöka bli gravida eller om ni bara gick vidare med livet? Jag har mått dåligt länge för att jag inte har blivit gravid, och orkar inte må dåligt längre, så tänte om man bara ska skita i det Och "leva" livet till jag fyllt 24 (fyller 24 i dec) men måste vara  25 för att få göra ivf ? Skulle vilja ha era berättelser. Tacksam för svar Glad

• Svar på tråden Sluta tänka på gravidtet barn osv.
  • Anonym (ps)

Vi försökte skaffa barn i flera år å det gick inte vägen. Så vi betalde privat ivf vilket man har rätt till innan man fyllt 25. Vars i landet bor du?

• Anonym (Ts)

Bor i Jönköpinslän =)

• Anonym (mia)
    Anonym (Ts) skrev 2014-04-02 15:03:12 följande:

Hej jag och min man har försökt bli gravida i 2 år och 10 månader. Idag var jag hos gyn det var inget  fel men många äggblåsor (gyn sa att det var bra med många äggblosor) och oreglbunda menscyklar , fick även ta blodprov för se om jag har något fel där, om det var det så skulle jag få några tablett för ägglossningen. Men har en känsla att det inte är något problem där heller. Och då får vi vänta tills jag ha fyllt 24 år för att få en grundligare undersökning och 25 år för ivf. Så tänte höra om någon annan har försökt bli gravida längen men inte blivit det. Hur ni gick vidare? Hur slutade du tänka på det hela tiden ? Och om ni förtsätte försöka bli gravida eller om ni bara gick vidare med livet? Jag har mått dåligt länge för att jag inte har blivit gravid, och orkar inte må dåligt längre, så tänte om man bara ska skita i det Och "leva" livet till jag fyllt 24 (fyller 24 i dec) men måste vara  25 för att få göra ivf ? Skulle vilja ha era berättelser. Tacksam för svar Glad

Hej jag och min sambo har försökt få barn allt som allt i tre år nu. 
    Jag är 24år nu i maj och min sambo är 41år.
    Vi var till gyn nu i måndags igen efter att jag har gått ner 53kg men vi får ingen mer hjälp en förens i höst om de inte tar sig innan. 
    Jag har PCO men har nu äntligen regelbunden mens och har nog äl då också. 
    Ska denna månaden testa äl tester sedan en vecka efter äl göra ett blodprov för att de om de är äl eller ej som var. 
    Men min gyn läkare tror att vi har stor chans att bli gravida av oss själva för jag såg bra ut nu bättre en innan och sambons spermier är bra med. 
  • Anonym (Ts)

ok Lycka till =)

• Limalie

Vi försökte bli gravida i 2 år, gjorde utredning som inte visade på något. Tillslut gjorde vi ivf och det tog sig på första försöket.

Men jag höll på att ge upp. Jobbigt med åldersgränserna, gäller de även om ni betalar privat? Eftersom du bor i jönköpingslän lär det väll vara linköping ni gör ivf på? Precis som vi gjorde. De är iallafall väldigt duktiga och bra där Lycka till!

• Anonym (ps)
    Limalie skrev 2014-04-02 16:39:10 följande:
    Vi försökte bli gravida i 2 år, gjorde utredning som inte visade på något. Tillslut gjorde vi ivf och det tog sig på första försöket.

Men jag höll på att ge upp. Jobbigt med åldersgränserna, gäller de även om ni betalar privat? Eftersom du bor i jönköpingslän lär det väll vara linköping ni gör ivf på? Precis som vi gjorde. De är iallafall väldigt duktiga och bra där Lycka till!
    de ska inte ha några åldersgränser då man betalar privat. dock vill de att man ska ha vart tillsammans så man har en stadig relation. det va iaf svaret jag fick då jag ringde runt
  • Limalie
    Anonym (ps) skrev 2014-04-02 17:19:58 följande:
    de ska inte ha några åldersgränser då man betalar privat. dock vill de att man ska ha vart tillsammans så man har en stadig relation. det va iaf svaret jag fick då jag ringde runt
    Ok, då förstår jag. Och det känns ju vettigt
  • Poison82

Kämpade i 1.5 år innan vi bad om hjälp. Undersökning som visa på ev svag pco och jag fick pergotime. 3 månader på enkeldos och två med dubbeldos. Nästa steg var äggledarspolning och när denna gjordes så såg läkaren att jag skulle ägglossa inom 24 timmar. Sen var jag gravid

• Poison82

Vår första son blev till av en slump. Andra graviditeten tog sig direkt efter att ha slutat på preventivmedel men slutade i missfall. Sen tog det 2 år. Vi kollade både mig och sambon och jag fick pergotime (äggstimulerande) trots fungerande ägglossning. Fortfarande hände inget och vi boka in tid för äggledarspolning. 7 november spolades min äggledare och sen hade jag ägglossning någon dag därpå. I slutet av den månaden blev jag gravid och är nu i v 27.

Är din sambos sperma kollad? Begär annars det. Ta även upp om äggledarspolning

Svar på tråden Sluta tänka på gravidtet barn osv.