• Maggis01

    Klimakteriet - för sent att försöka?

    Ni som är 40+ och försöker skaffa barn, har ni märkt några förändringar i menstrationsmönstret eller funkar allt som för 15 år sedan?

    Hur reagerar kroppen om den hoppar över en ägglossning tex?

    Tycker att min mens krånglat (varit väldigt tät eller glesare än vanligt) och oroar mig för att vi är för sent ute och att klimakteriet är på gång. :(

  • Svar på tråden Klimakteriet - för sent att försöka?
  • Blingbling

    För mig blir allt nästan som för 15 år sedan om jag tar Munkpeppar (Agnus Castus) i en cykel, både gällande mängd och längd. Tar jag inte det så har väl mensen minskat en eller två dagar i längd. Har jag ÄL en cykel så är blödningen större/mer, men den går över på fyra dagar. Har jag inte ÄL så blöder det mkt mindre, men å andra sidan håller mensen i sig i 6-7 dagar. Munkpeppar brukar också räta ut krånglande och oregelbundna cykler så det blir mer ordning på den fronten.

  • nuharjagbytt

    Jag tror att man ganska länge är i ett förstadie till klimakteriet. Men så länge som man har ägglossning och mens så kan man ju bli med barn.

  • Jag är bara jag

    Det har börjat krångla lite,men egentligen vet jag inte hur en vanlig cykel skulle bete sig eftersom jag gått på hormoner inför ED sen oktober. Egna ägg går inte längre,har aldrig gått faktiskt.

  • Jag är bara jag
    Inseminera2014 skrev 2014-04-05 10:17:38 följande:
    Kolla äggreserven på gyn! :)

    Det säger absolut inget om huruvida man kan få barn. Tyvärr. Allt såg bra ut när jag gjorde min utredning,men jag kan likafullt inte få genetiska barn.
Svar på tråden Klimakteriet - för sent att försöka?