shellly skrev 2014-04-07 10:32:29 följande:
Man får en en vändbar stol till barn mellan 9kg-25 kg som är godkänd på alla punkter. Våra familjemedlemmar som är bosatta i usa har använt dessa till sina barn och aldrig varit missnöjda eller rädda för att det skulle vara dåligt på nått sett. Men lika dant som att jag inte skulle gå och köpa tex en Britax här hemma pga av priset så skulle jag inte göra det där heller.
De tre biluthyrare som vi brukar använda oss av dom gångerna vi reser per år har COSCO SCENERA convertable carseat som uthyrningsstolar. Dom kostar ca 40 dollar att köpa på Walmart men ca 1500:-/stol att hyra för hela vår reseperiod.
Man ska självklart aldrig köpa något som man känner sig otrygg med. Men många biluthyrare runt om i världen tar höga priser för stolarna och vad vet man egentligen om skicket på den stolen. Man kan ju bara tro att den är hel och säker eller hur!?
Ja, ibland kan man bli rejält lurad av biluthyrarna. En svensk mamma som jag känner skulle hyra bilkuddar åt sina barn här i USA när de skulle hyra bil. Kuddarna kunde man lätt köpa för $ 19.99 styck, men biluthyrarna hyrde ut de för många gånger det priset per vecka. De skulle betala över $ 100 för att hyra en av de kuddarna i någon vecka. Helt tokigt.
Jag känner flera svenskar som hyr stolen i en dag tills de kunnat åka till en butik och köpa en billig (och bra) bilbarnstol här i USA som de sedan ger bort när de åker hem eller säljer. För $ 70 lär man kunna hitta en bra stol.
Vi har ahft Britax stolar åt våra barn och jag tyckte att det var värt det. Våra barn har en sådan åldersskillnad att de har kunnat ha samma stol så det har ändå inte blivit så dyrt.