• Eeerika

Hyrbil USA bilbarnstol

Någon som hyrt bil i USA med förbestämd bilbarnstol?
    Vad har ni fått för stol och hur var skicket? Vilket bolag åkte ni med?
    Min son kommer vara 22 månader när vi åker och jag har beställt en stol 1-3 år. Tycker det är onödigt att släpa med sig en stol och eftersom vi landar sent på kvällen finns ingen möjlighet att köpa på plats.

• Svar på tråden Hyrbil USA bilbarnstol
  • Dixie

Nä, vi brukar ta med, för de bolag vi har tittat på tar 10 dollar/ dygn att hyra bilstöld, det blir ganska dyrt.....

• Eeerika
    Dixie skrev 2014-04-03 18:31:37 följande:
    Nä, vi brukar ta med, för de bolag vi har tittat på tar 10 dollar/ dygn att hyra bilstöld, det blir ganska dyrt.....
    Ok, det skulle vara en max avgift på 70$ för 15 dagar, så tyckte det inte var så farligt, vi åker 2 vuxna och 3 barn, så packning och en vagn känns som det räcker att släpa på. Det gör mig inget att betala, men är mest intresserad av vilket skick stolarna brukar vara i.
  • LillaostoraE

Vi landade i Orlando och tog hyrbil därifrån med bilstol till vår 10 månaders.

Tyvärr var bilstolen helt värdelös, vi fick dessutom titta i uthyrarens lager och alla var av samma kvalitet, dvs väldigt plastiga och rangliga. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken bilfirma vi hyrde av men jag upplever att alla är lika.

Vi stannade till vid närmaste babybutik och köpte en Britaxstol istället. Stolen fraktade vi sedan hem, så tre veckor senare kom bilstolen med posten.

• evaoregon
    LillaostoraE skrev 2014-04-03 20:13:58 följande:
    Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken bilfirma vi hyrde av men jag upplever att alla är lika.
    Ja, vi har hyrt bil av de flesta stora hyrbilsföretagen och jag tycker också att alla är ungefär lika.  
  • evaoregon
    Eeerika skrev 2014-04-03 14:22:59 följande:
    Någon som hyrt bil i USA med förbestämd bilbarnstol? Vad har ni fått för stol och hur var skicket? Vilket bolag åkte ni med? Min son kommer vara 22 månader när vi åker och jag har beställt en stol 1-3 år. Tycker det är onödigt att släpa med sig en stol och eftersom vi landar sent på kvällen finns ingen möjlighet att köpa på plats.
    Jag skulle göra som så att kolla vilken stol ni får och om den inte verkar ok så hyr den bara första dagen och kör till en butik och köp en bättre.  Sedan kan ni lämna tillbaka den som ni hyrt.  
  • yndra

Vi hyr alltid bilstol med hyrbilen nar vi reser runt i de andra delstaterna. De har alltid hallit hog standard. Vi har hyrt av de de flesta hyrbilsforetagen och jag har aldrig blivit besviken.

• Eeerika
    evaoregon skrev 2014-04-03 22:19:56 följande:
    Jag skulle göra som så att kolla vilken stol ni får och om den inte verkar ok så hyr den bara första dagen och kör till en butik och köp en bättre.  Sedan kan ni lämna tillbaka den som ni hyrt.  
    Låter som en smart idé, tack
    yndra skrev 2014-04-03 22:24:36 följande:
    Vi hyr alltid bilstol med hyrbilen nar vi reser runt i de andra delstaterna. De har alltid hallit hog standard. Vi har hyrt av de de flesta hyrbilsforetagen och jag har aldrig blivit besviken.
    Låter lovligt, vi får hoppas på det bästa
  • shellly

Hej!! Vi reser till Florida om några dagar med våra tvillingpojkar på 17 månader. Vi har faktiskt bestämt att vi köper stolar där. Kostar från 39 dollar. 

Tyckte det kändes osäkert när man inte kunde bli garanterad bilbarnstol även fast man bokat det. Dess utom blir det bra mycket billigare att köpa på plats.

• yndra
    shellly skrev 2014-04-07 09:11:45 följande:
    Hej!! Vi reser till Florida om några dagar med våra tvillingpojkar på 17 månader. Vi har faktiskt bestämt att vi köper stolar där. Kostar från 39 dollar. Tyckte det kändes osäkert när man inte kunde bli garanterad bilbarnstol även fast man bokat det. Dess utom blir det bra mycket billigare att köpa på plats.

Fast da undrar ju jag vilken kvalitet pa bilstol du far for $39?? Kopte en ny bilstol for ett pa manader sedan till min tjej, da 20 manader gammal, och vi betalade ca $90. Och da var det en kampanj. For $39 far ni kanske en bilkudde eller en skrapstol... 
  • shellly
    yndra skrev 2014-04-07 09:51:27 följande:

Fast da undrar ju jag vilken kvalitet pa bilstol du far for $39?? Kopte en ny bilstol for ett pa manader sedan till min tjej, da 20 manader gammal, och vi betalade ca $90. Och da var det en kampanj. For $39 far ni kanske en bilkudde eller en skrapstol... 

Man får en en vändbar stol till barn mellan 9kg-25 kg som är godkänd på alla punkter. Våra familjemedlemmar som är bosatta i usa har använt dessa till sina barn och aldrig varit missnöjda eller rädda för att det skulle vara dåligt på nått sett. Men lika dant som att jag inte skulle gå och köpa tex en Britax här hemma pga av priset så skulle jag inte göra det där heller. 

De tre biluthyrare som vi brukar använda oss av dom gångerna vi reser per år har COSCO SCENERA  convertable carseat som uthyrningsstolar. Dom kostar ca 40 dollar att köpa på Walmart men ca 1500:-/stol att hyra för hela vår reseperiod.

Man ska självklart aldrig köpa något som man känner sig otrygg med. Men många biluthyrare runt om i världen tar höga priser för stolarna och vad vet man egentligen om skicket på den stolen. Man kan ju bara tro att den är hel och säker eller hur!?

• evaoregon
    evaoregon skrev 2014-04-07 15:51:04 följande:
    www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-...
    Här finns flera exempel på billiga stolar.  Vi hade britax när barnen var små och gillade de stolarna.  När barnen var äldre och vi åkte på semester så tog vi med oss bilkuddar som vi köpt för $ 19.99 styck.  De kuddarna kostade flera gånger mer i Sverige (såldes likadana där) så de packade vi ner i resväskorna (tog inte mycket plats) och tog med oss överallt där vi skulle åka bil eller hyra bil.
  • evaoregon
    shellly skrev 2014-04-07 10:32:29 följande:

Man får en en vändbar stol till barn mellan 9kg-25 kg som är godkänd på alla punkter. Våra familjemedlemmar som är bosatta i usa har använt dessa till sina barn och aldrig varit missnöjda eller rädda för att det skulle vara dåligt på nått sett. Men lika dant som att jag inte skulle gå och köpa tex en Britax här hemma pga av priset så skulle jag inte göra det där heller. 

De tre biluthyrare som vi brukar använda oss av dom gångerna vi reser per år har COSCO SCENERA  convertable carseat som uthyrningsstolar. Dom kostar ca 40 dollar att köpa på Walmart men ca 1500:-/stol att hyra för hela vår reseperiod.

Man ska självklart aldrig köpa något som man känner sig otrygg med. Men många biluthyrare runt om i världen tar höga priser för stolarna och vad vet man egentligen om skicket på den stolen. Man kan ju bara tro att den är hel och säker eller hur!?

Ja, ibland kan man bli rejält lurad av biluthyrarna.  En svensk mamma som jag känner skulle hyra bilkuddar åt sina barn här i USA när de skulle hyra bil.  Kuddarna kunde man lätt köpa för $ 19.99 styck, men biluthyrarna hyrde ut de för många gånger det priset per vecka.  De skulle betala över $ 100 för att hyra en av de kuddarna i någon vecka.  Helt tokigt.  

Jag känner flera svenskar som hyr stolen i en dag tills de kunnat åka till en butik och köpa en billig (och bra) bilbarnstol här i USA som de sedan ger bort när de åker hem eller säljer.  För $ 70 lär man kunna hitta en bra stol.  

Vi har ahft Britax stolar åt våra barn och jag tyckte att det var värt det.  Våra barn har en sådan åldersskillnad att de har kunnat ha samma stol så det har ändå inte blivit så dyrt.
  • shellly
    evaoregon skrev 2014-04-07 16:02:19 följande:
    Ja, ibland kan man bli rejält lurad av biluthyrarna.  En svensk mamma som jag känner skulle hyra bilkuddar åt sina barn här i USA när de skulle hyra bil.  Kuddarna kunde man lätt köpa för $ 19.99 styck, men biluthyrarna hyrde ut de för många gånger det priset per vecka.  De skulle betala över $ 100 för att hyra en av de kuddarna i någon vecka.  Helt tokigt.  

Jag känner flera svenskar som hyr stolen i en dag tills de kunnat åka till en butik och köpa en billig (och bra) bilbarnstol här i USA som de sedan ger bort när de åker hem eller säljer.  För $ 70 lär man kunna hitta en bra stol.  

Vi har ahft Britax stolar åt våra barn och jag tyckte att det var värt det.  Våra barn har en sådan åldersskillnad att de har kunnat ha samma stol så det har ändå inte blivit så dyrt.

Precis man ska nog inte lita till 100 på biluthyrarna.  Vi har ju tvillingar och då kommer ju alltid en dubbelkostnad. Det är perfekt när syskon kan ärva av varandra.

Det ska bli kanon med resan nästa vecka och jag tror absolut att man kan hitta bra stolar för ett par hundralappar. Vi ger oss ut på bebis-shopping dag 1 och ska ha både bilstolar och vagn. =) Kan ju inte bli roligare!!  

• Eeerika
    shellly skrev 2014-04-09 11:59:35 följande:

Precis man ska nog inte lita till 100 på biluthyrarna.  Vi har ju tvillingar och då kommer ju alltid en dubbelkostnad. Det är perfekt när syskon kan ärva av varandra.

Det ska bli kanon med resan nästa vecka och jag tror absolut att man kan hitta bra stolar för ett par hundralappar. Vi ger oss ut på bebis-shopping dag 1 och ska ha både bilstolar och vagn. =) Kan ju inte bli roligare!!  

Berätta gärna hur det gick =)
Svar på tråden Hyrbil USA bilbarnstol