• pkothbauer

    ISGR Guldheden Göteborg Bra/Dålig?

    Någon som har erfarenheter och synpunkter om denna skola som ni vill dela med er?
    Har hört både bra och dåligt.

    Fantastiskt tacksam för synpunkter!
    /Patrick

  • Svar på tråden ISGR Guldheden Göteborg Bra/Dålig?
  • MidnightDare

    Jag har inte gått på isgr, men gick på ihgr, dvs gymnasiet, det som ligger vid kapellplatsen. Hade mina tre bästa år.
    Visst var det jäkligt tufft ibland med alla prov, inlämningar och redovisningar men väldigt roligt också.
    Tack vare ihgr uppfyllde jag min dröm om att studera utomlands som jag gör nu.

    Hade jag fått leva om en period i livet så hade jag definitivt valt den perioden.

  • RobinLB

    Den lilla skolan i guldheden/wavrinskys är en otroligt bra skola och då menar jag från. F-5. Jag har själv gått där och lärarna är duktiga och omtänksamma och elverna är trevliga och elevrådet har inflytande. De har även en rolig och otroligt stor skolgård och utöver den har de en stor fotbollsplan. De har även två olika matsalar den ena äter man i under sina första 3 år och den den andra sina 3 sista år på lilla skolan som vi kallar det när man går från F-5. Båda matsalarna/restaurangerna servarar god och bra mat men den sistnämnda har vid ett flertal tillfällen blivit nominerad till att bli Göteborgs bästa bamba, främst för att de varje dag har en soppa, en vegetarisk rätt, minst sex sortes knäckebröd och två vanliga varmrätter/huvudrätter.

    Världens bästa bamba och skola.

    Men Götaberg/stora årskurs 6-9 skolan som ligger vid kapellplatsen är däremot ett skämt speciellt om man som mig har gått i den skolan/ går nu min sista termin på ISGR och har aldrig mått bättre. Eftersom jag snart lämnar detta helvete.

    Jag skulle kunna rabbla upp tusentals dåliga saker om skolan men skriver bara lite kort.

    --skolan har ingen skolgård utan de har bara en lutande parkering som kallas skolgård och den är till för sexorna/ de som går i årskurs 6. Men det sker rätt sällan att folk spenderar sin rast utan de flesta sitter inomhus med sina telefoner i raster som kan bli 1,5tim vissa dagar. Nu sitter ni och tänker på att det låter dåligt att elever sitter på telefonerna så länge under en vanlig skoldag men jag tycker att det är bättre än att gå utanför skolans område och träffa dåliga människor och få dåliga konktankter som en del männskor i min skola gör.

    --vår bamba tycker jag är bedrövlig jämfört med den lilla skolan eftersom de ofta har en lång kö när det är ätbar mat en. Vår bamba personal är otroligt duktig och erfaren i att göra om ett par veckor gammal mat och döpa den till nåt nytt, men ibland går namngivning inte särskilt bra så de kallar maträtten "vad köket erbjuder" och detta inträffar en gång i veckan"

    -- Precis som alla andra skolor finns det på ISGR bra och dåliga lärare. Som ni kanske redan vet har ISGR elverna otroligt bra medelvärde på sina slut betyg vilket är väldigt bra men tyvärr så är det inte svårt att nå dessa betyg utan det är jävligt svårt att få dessa betygoch detta kommer inte bara från mig utan från alla som går i skolan. ISGR har en höga krav vilket kan vara bra men dessa krav är otroligt höga och med andra ord överdrivna eftersom detta påverkar en femtonåring väldigt neggativt och en hel del i min klass har nått den punkten då man inte blir glad över att det är helg utan man vet att det ändå blir massa plugg. Därför tycker jag att det inte är värt att bränna ut sig för dessa betyg och om du håller med mig så uppmanar jag dig att inte börja där.

    --Som sagt så finns det både bra och dåliga lärare i ISGR jag vill ej nämna några namn men det finns en bra lärare enligt mig och det är en Sv/Engelska lärare som bryr som bryr sig om sina elever och hon är en lärare som fångar en elevs intresse vilket leder till att man inte somnar. När jag skrev att det finns en bra lärare menade jag inte att resten var dåliga, utan en hel del är medelmåttiga.

    Om jag ska vara ärlig önskar jag att jag bytt skola efter årskurs 5/när jag slutade i den lilla skolan.

Svar på tråden ISGR Guldheden Göteborg Bra/Dålig?