• Anonym (Kvinna)

Hur lär jag mig slappna av under sex?

Är det någon som har tips på hur jag ska kunna slappna av i sängen, och njuta?
    När jag var yngre älskade jag sex! Men efter ett förhållande jag hade där killen stötte till min livmodertapp ett antal gånger, så har jag haft svårt att slappna av. Det blev en vana att anstränga mig för att han inte skulle stöta till den, då det gjorde så himla ont.
    Vet inte om det är för att jag anstränger mig, men efter det förhållandet så har även killen i förhållandena efter, stött till min livmodertapp ett antal gånger. Vilket såklart gör det ännu svårare att slappna av. 
    Den enda gången jag faktiskt kan slappna av, är när jag har druckit. Och jag dricker inte speciellt ofta.. 

Någon som varit i liknande situation? Hur löste ni det? 

• Svar på tråden Hur lär jag mig slappna av under sex?
  • Anonym (.)

Jag har råkat ut för detta och jag gör så att jag säger till maken att ta det lugnt om jag märker att det är ömt (mer sjukt vissa dagar i månaden än andra). Då tar han det lugnt och inväntar mitt okej tills han tar i lite mer. Oftast när jag hållit på en sund så har tappen vant sig och då går det bra att köra lite hårdare. Vi känner varandra utan och innan och jag har inga problem att berätta hur jag vill ha det för att det inte ska göra ont. Visst blir det fel ibland och det gör ont, men det är ganska sällan i.o.m. att maken är väldigt lyhörd och själv lärt sig att vinkla den rätt sas Så mitt tips är nog att ha bra kommunikation med partnern! Jag kan absolut slappna av då jag vet att maken är helt inföestådd och gör sitt bästa för att göra det bra för mig.

Svar på tråden Hur lär jag mig slappna av under sex?